منتقد و نه برانداز

محمود گبرلو، گروه فرهنگی الف،   4021107084 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
منتقد و نه برانداز

جشنواره فیلم فجر برای سینماگران است و ایستادن در قاب جشنواره ننگ و رسوایی نیست. مرز منتقدین با معاندین در شیوه عملکردشان نسبت به جشنواره فیلم فجر مشخص می شود.

معاند به اصل جشنواره فجر، چون نماد نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است قائل نیست و به هر شیوه درصدد تغییر زیر بنایی حاکمیت نظام و تشکیلات جشنواره است اما منتقد، هدف اش تفکیک صحیح از غیر صحیح  در حلقه ارتقا و اعتبار سینمای ایران فعلی است.

این منتقدین به چند گروه تقسیم می شوند، برخی ضمن فعالیت انتقاد هایشان را مطرح میکنند و گروه دیگر که این روزها معترض نام گرفتند، چون شیوه  اجرایی متولیان جشنواره را نمی پسندند از حضور و همکاری خودداری کرده و مثلا فیلم شان را به جشنواره نمی دهند، گروه دیگر که کم هم نیستند ضمن ارایه دیدگاه های منتقدانه به فعالیت در سینمای ایران ادامه میدهند و شبانه روز تلاش می کنند مثلا فیلم هایشان به جشنواره برسد و گروه گسترده دیگری هستند که با استراتژی و راه کارهای فعلی همسو و همراه هستند و تلاش می کنند برای رونق سینمای ایران، برنامه های همچون جشنواره با شکوه و احترام برگزار شود .

حاکمیت فرهنگی نظام جمهوری اسلامی یا متولیان سینمای ایران و یا جشنواره فیلم فجر ،موظف است با بلند همتی، گشاده دستی و روی خوش، به همه گروههای موافق ،مخالف ، منتقد، معترض ، معتدل و حتی معاند، خدمات یکسان ارایه دهد. چون فلسفه حرکت فرهنگی ،تاثیر گذاری بر مخاطب با هر تفکر و اندیشه ای است و ظالمانه و بی انصافی است برخی با کوته بینی و کوته نظری همه را به یک چشم نگاه کنند. "برانداز" تعریف دیگری دارد و نحوه برخورد با برانداز هم وظیفه گروه دیگری بجز متولیان فرهنگی است.