توافق بین مجلس و دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان

  4021105047 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آتی خط قرمز نمایندگان است و به‌صورت قطع در رایزنی و مفاهمه با دولت این مهم را عملیاتی خواهند کرد، چنانچه در روزهای اخیر تفاهم‌ خوبی در این زمینه میان دو قوه انجام شده است.

توافق بین مجلس و دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان

به گزارش تسنیم،  محسن پیرهادی عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال کاستن بار مشکلات معیشتی از دوش طبقه متوسط و کم در آمد است و در این حوزه حتما در  بودجه سال آینده مصوبات موثری خواهد داشت، خبر داد: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آتی خط قرمز نمایندگان است وبه صورت قطع در رایزنی و مفاهمه با دولت این مهم را عملیاتی خواهند کرد، چنانچه در روزهای اخیر تفاهم‌ خوبی در این زمینه میان دو قوه انجام شده است.

* تحقق مطالبات مردم، امید بخش است

پیرهادی با اعتقاد به اینکه پرداختن به مطالبات مردم و تحقق وعده‌ها وتعهدات مسئولان به جامعه سبب تقویت و احیای اعتماد عمومی و افزایش امید اجتماعی می‌شود، افزود: مسئله‌ی احیای اعتماد مردم و امید اجتماعی مقوله‌ای مهم واثر گذار است، اگرچه اعتماد عمومی به دلیل القای ناامیدی به جامعه  از سوی دشمنان نظام کمی آسیب دیده و نیازمند ترمیم است.

وی افزود: یک راهکاره ارتقای اعتماد عمومی همخوانی وعده و عمل مسئولان با هم است. عدم تحقق وعده مسئولان به مردم سبب آسیب به اعتماد عمومی می‌شود و تحقق تعهدات سبب تقویت این اعتماد و امید بخشی به جامعه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ساماندهی اوضاع معیشتی مردم و اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای جبران فشار اقتصادی به مردم وعده مشترک دولت و مجلس به مردم است و مطالبات مطرح افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان از مطالبات بر حق  جامعه است که به صورت جدی مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است.

* تامین منابع افزایش حقوق ها در تفاهم دولت و ‌مجلس

پیرهادی با اشاره به اینکه منابع  افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه سال آینده در رایزنی های مجلس با دولت تامین شده است،ادامه داد: انشالله در سال پیشرو در زمینه حقوق تغییرات خوبی ایجاد خواهد شده و مجلس در تعامل با دولت در صدد است، با 4گام اثر بخش در این زمینه به مطالبات به حق کارمندان و بازنشستگان  پاسخ دهد.

به گفته پیرهادی گام اول نمایندگان افزایش 20درصدی حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال آتی بود که مجلس با افزایش دو درصد به پیشنهاد 18درصدی دولت در این زمینه گام موثری برداشت .

* دریافتی بازنشستگان 90 درصد حقوق شاغلان هم رده می شود

پیرهادی با بیان اینکه گام دوم و مهم نمایندگان افزایش کف حداقل حقوق دریافتی است و انشالله با مصوبه مجلس و همراهی دولت در سال 1403حقوق زیر 10 میلیون تومان نخواهیم داشت، ادامه داد: گام سوم و اثرگذاردیگر مجلس در حوزه حمایت از بازنشستگان این است که بازنشستگان محترم  در سال آتی دریافتی شان 90درصد حقوق شاغلان هم رده خود خواهد بود و توامان از افزایش 20درصدی حقوق نیز بهره خواهند برد.

* تسری فوق العاده شغل به دیگر گروه‌ها

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین خبر داد که مجلس در صدد است، بحث فوق العاده شغل و فوق العاده ویژه شغل را که شامل برخی کارمندان و گروه‌های شغلی می شود، را به گروه‌های دیگر از جمله معلمان، شاغلان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، صمت و ورزش و جوانان تسری دهد.