واکنش روسیه به وعده ترامپ برای حل ۲۴ ساعته مناقشه اوکراین

  4021102074

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در واکنش به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای حل سریع و ۲۴ ساعته درگیری ها در مناقشه اوکراین گفت: نمی دانیم که چگونه می توان این وعده انتخاباتی را محقق کرد.

واکنش روسیه به وعده ترامپ برای حل ۲۴ ساعته مناقشه اوکراین

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف دوشنبه در پاسخ به سوالی در این باره افزود: ما هیچ درک درستی از این که این وعده ترامپ چگونه می تواند امکان پذیر باشد نداریم.

وی درباره تعامل احتمالی دیپلمات‌های روسی با ترامپ در این زمینه خاطرنشان کرد: «هیچ تماسی در این زمینه وجود نداشته است.»

بر اساس گزارش این خبرگزاری روس، ترامپ بارها اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می تواند در مدت ۲۴ ساعت به درگیری در اوکراین پایان دهد؛‌ ترامپ رد نکرد که کی‌یف باید امتیازات ارضی بدهد.

بنا بر این گزارش، در دسامبر ۲۰۲۳ ( آذر – دی ۱۴۰۲)، رویترز گزارش داد که دیپلمات‌های اروپایی و دستیاران سابق جمهوری‌خواه توقف کمک‌های آمریکا به کی‌یف را در صورت بازگشت ترامپ به کاخ سفید ممکن می‌دانند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. در ۲۵ آوریل ۲۰۲۳، جو بایدن رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا اعلام کرد که به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور این کشور است. ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ ورود خود به رقابت های انتخاباتی را اعلام کرد.