علیه نژادپرستی؛ بیانیه تُند و تیز رئیس فیفا با چاشنی تهدید!

  4021101071

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) پس از اتفاقات نژادپرستانه‌ای که در سری‌آ ایتالیا و چمپیونشیپ انگلیس رخ داد، تاکید کرد تیم‌هایی که هواداران‌شان دست به چنین اقداماتی می‌زنند باید بازنده اعلام شوند.

علیه نژادپرستی؛ بیانیه تُند و تیز رئیس فیفا با چاشنی تهدید!

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، مایک مانیان، دروازه‌بان آ.ث میلان در جریان دیدار این تیم برابر اودینزه در حالی که تیمش سه بر ۲ پیش بود، در اعتراض به شعارهای نژادپرستانه هواداران میزبان، دقایقی زمین بازی را ترک کرد. او پیش از رفتن به سمت رختکن، داور بازی را در جریان گذاشت و بعد از چند دقیقه به زمین بازگشت.

  مایک مانیان- دروازه‌بان میلان
کَسی پالمر، هافبک کاونتری‌سیتی در چمپیونشیپ انگلیس نیز دیروز گفت که در دقایق پایانی پیروزی ۲ بر یک بیرون از خانه تیمش برای شفیلد، هدف توهین‌ها و آزار نژادپرستانه قرار گرفته است.

  کَسی پالمر- بازیکن کاونتری
جیانی اینفانتینو، رییس فیفا در بیانیه‌ای به این حوادث واکنش نشان داد و نوشت: اتفاقاتی که در این دو بازی افتاد، غیر قابل قبول است. در فوتبال و به طور کلی در جامعه، هیچ جایی برای نژادپرستی یا هیچ نوعی از تبعیض نیست. بازیکنانی که هدف این آزارها قرار گرفتند، تحت حمایت کامل من هستند.

رئیس فیفا افزود: علاوه بر روند سه مرحله‌ای(توقف بازی، توقف دوباره بازی و ترک بازی)، تیمی که هوادارانش مرتکب نژادپرستی و توقف و ترک بازی می‌شوند، باید به طور خودکار بازنده اعلام و برای‌شان ممنوعیت‌ ورود به ورزشگاه‌های سراسر جهان اعمال و اتهامات کیفری علیه آنها طرح شود.