انصارالله: آمریکا نگهبان اسرائیل است نه جهان  

  4021029081

سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با اشاره به موضع‌گیری‌ها و حملات ایالات متحده علیه یمن، تصریح کرد آمریکا تنها نگهبان رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنبش به خبرگزاری «رویترز» گفت حملات ایالات متحده به پایگاه‌ها و اهداف جنبش انصارالله هیچ توجیهی ندارد و انصارالله به پاسخ خود به این حملات ادامه می‌دهد. از نظر یمن حملات علیه این کشور نقض آشکار حاکمیت آن و تجاوزی علیه ملت یمن است.

وی افزود انصارالله در راستای حق طبیعی یمن در آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تنها کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهد بدون اینکه خسارات جانی یا حتی خسارات مادی سنگینی به وجود آورد.

به نقل از سایت خبری «عربی۲۱»، عبدالسلام گفت مداخله ایالات متحده تنش‌ها را تشدید می‌کند. موضع‌گیری‌های آمریکا صرفا برای نگهبانی و حراست از رژیم صهیونیستی است نه جهان.

پس از اینکه نیروی دریایی یمن در دفاع از ملت فلسطین در جنگ غزه، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داد آمریکا به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی حملاتی را علیه اهداف و مواضع جنبش انصارالله در یمن انجام داد اما با این حال این جنبش بر موضع خود ثابت است و اجازه عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در منطقه دریای سرخ را نمی‌دهد.

عبدالسلام همچنین در ادامه گفت: از تجربیات ایران در ساخت تجهیزات نظامی بهره می‌بریم اما در تصمیم‌گیری مستقل هستیم.

وی خاطر نشان کرد در حال حاضر هیچ دلیلی برای اقدام علیه عربستان و امارات وجود ندارد.