گرفتاری صهیونیست ها در یک جبهه جدید

گروه سیاسی الف،   4021028023 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
 گرفتاری صهیونیست ها در یک جبهه جدید

در هیاهوی رسانه‌های جهان که جنگ و درگیری در غزه را پوشش می‌دهند رژیم صهیونیستی در زمین دیگری هم درحال نزاع با مقاومت است. شاید صهیونیست‌ها فکرش را نمی‌کردند که روزی باید در کرانه باختری با فلسطینی‌ها درگیر شوند و تقریبا خیالشان از این جهت راحت بود. 

اما سیر مقاومت در کل منطقه مسیری رو به جلویی داشته و بعید نبود که مناطق کرانه باختری روزی پاشنه آشیل اسرائیل شوند و فشار را بیش از هر زمان دیگر متوجه دولت صهیونیستی تل‌آویو کنند.

رهبر انقلاب در سال 93 طی یک موضع‌گیری جدی گفته بودند:« این اعتقاد ما است که کرانه‌ی باختری هم مثل غزه باید مسلح بشود. دست قدرت [لازم است]. کسانی‌که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطینند، اگر میتوانند کاری بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند. تنها چیزی که ممکن است از محنت فلسطینی‌ها بکاهد، عبارت است از همین که دست قدرت داشته باشند، بتوانند قدرت‌نمایی بکنند؛ والا با برخورد رام و مطیع و سازش‌کارانه، هیچ کاری به نفع فلسطینی‌ها انجام نخواهد گرفت.»

شاید آن زمان کسی گمان نمی‌کرد که روزی کرانه باختری آتش زیر خاکستر صهیونیست‌ها شود و مردم فلسطینی این منطقه پابه‌پای اهالی نوار غزه به جنگ و درگیری با اسرائیلی‌ها بپردازند. شاباک، سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بیان کرده بود که این منطقه آتش زیر خاکستر است که هر آن امکان دارد که برای صهیونیست‌ها خطرآفرینیِ سختی داشته باشد.

سعدالله زارعی، پژوهشگر مطالعات منطقه در این باره به الف گفت: «اسرائیلی‌ها به شدت نگرانی خاصی را نسبت به کرانه باختری دارند. معمولاً نگرانی آن‌ها بی‌دلیل نیست، بالاخص وقتی هشدار و بیدارباش از سوی دستگاه‌های امنیتی آن‌ها باشد. از همان ابتدای درگیری‌های اخیر صهیونست‌ها با نیروهای مقاومت فلسطینی نتانیاهو اعلام کرده بود که کرانه باختری یک منطقه نظامی محسوب می‌شود و در کرانه باختری حکومت نظامی اعلام کرد!»ز

ارعی با اشاره به وضعیت ملتهب در کرانه باختری و بیان این موضوع که مردم این منطقه هم به نوبه و سهم خودشان وارد درگیری با اسرائیل شدند ادامه داد:«در این مدت 100 روزه جنگ قریب به 300 نفر در کرانه باختری به شهادت رسیدند؛ هزار نفر زخمی شدند و 3500 نفر هم توسط اشغالگران صهیونیستی بازداشت شدند. همه این قرائن نشان می‌دهد که کرانه باختری وضعیت ناآرام بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند که موجب نگرانی اسرائیلی‌ها گشته است. طبق آمار خود صهیونیست‌ها وضعیت و سیر مقاومت و به تبع آن درگیری با اسرائیل در کرانه باختری از لحاظ کمی و کیفی افزایش داشته و زمینی خطرناک را برای آن‌ها به وجود آورده است.»