ارتقای طراحی خودروها برای کاهش مصرف بنزین

  4020927081

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دلیل عمده ناترازی بنزین را بحث خودروها دانست و گفت: باید بتوانیم طراحی خودروهایمان را طوری ارتقا دهیم که مصرف سوخت به زیر ۵ درصد برسد.

ارتقای طراحی خودروها برای کاهش مصرف بنزین

به گزارش فارس، احمد وحیدی وزیرکشور طی هفته‌های گذشته با اشاره به مصرف روزانه نزدیک به ۱۴۵ میلیون لیتری بنزین، گفت: ظرفیت تولید بنزین به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و امروز بایستی دانشجویان برای این ناترازی مصرف، الگو ارائه دهند.

امیرضاشاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی درباره راه‌حل ناترازی بنزین توسط دانشگاه‌ها گفت: دلیل عمده ناترازی بنزین بحث خودروها است که متأسفانه مصرف سوخت‌شان از نُرم کشورهای پیشرفته بسیار بالاتر است. به عنوان مثال خودروها باید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر مصرف سوخت داشته باشند که این مصرف خیلی بیشتر از حد نرمال است. 

* بزودی افزایش مصرف بنزین منجر به واردت بنزین خواهد شد

وی افزود: باید بتوانیم طراحی خودروهایمان را طوری ارتقاء دهیم که مصرف سوخت زیر ۵ درصد برسد. با تعداد خودروهای میلیونی که در کشور وجود دارد اگر مصرف را ضریب کنیم خواهیم دید سالانه چه میزان کاهش مصرف بنزین اتفاق می‌افتد و این خودش می‌تواند مشکل ناترازی بنزین و مصرف سوخت را حل کند که دیگر ناچار نشویم با وجود اینکه خودمان تولیدکننده بنزین هستیم، مجبور شویم از خارج بنزین وارد کنیم. 

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: متأسفانه به مرور زمان افزایش مصرف بنزین منجر به واردت بنزین خواهد شد، حتماً ارتقای تکنولوژی و فناوری در حوزه خودرویی این مشکل را حل می‌کند و نه فقط مشکل ناترازی بنزین را بلکه مشکل آلودگی هوا را که تا حد زیادی حل می‌کند.