ذوالنوری: قانون اقدام راهبردی قدرت چانه‌زنی را در مذاکرات بیشتر کرد

  4020923088 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص تأثیرات قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، گفت: مجلس در دوره اخیر قوانین راهگشایی تصویب کرد که یکی از آن‌ها قانون اقدام راهبردی بود.

ذوالنوری: قانون اقدام راهبردی قدرت چانه‌زنی را در مذاکرات بیشتر کرد

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قانون اقدام راهبردی فصل‌الخطابی برای مذاکره‌کنندگان ایرانی شد، گفت: برخی دیپلمات‌های گذشته امروز نسبت به قانون اقدام راهبردی موضع متفاوتی دارند، اما در زمان مسئولیت‌شان می‌گفتند که از زمان تصویب این قانون قدرت چانه‌زنی ما در مذاکرات بیشتر شد.

 وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص تأثیرات قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، گفت: مجلس در دوره اخیر قوانین راهگشایی تصویب کرد که یکی از آن‌ها قانون اقدام راهبردی بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: بارها مقام معظم رهبری از قانون اقدام راهبردی تجلیل کردند و هرجا سخن از اقدامات خوب مجلس یازدهم مطرح می‌کنند، به این قانون اشاره مستقیم دارند، ایشان همچنین فرمودند قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی هسته‌ای نجات داد.

نماینده مردم  قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این قانون فصل‌الخطابی برای مذاکره‌کنندگان ایرانی شد و دست دولت را در برابر طرف‌های مذاکره پُر کرد، تیم مذاکره‌کننده کشورمان به استناد این قانون توانست از منافع ملی دفاع کند.

ذوالنوری تصریح کرد: ممکن است کسانی نظرات دیگری داشته باشند که برای خودشان محترم است، اما ما و ملت اثرات این قانون را دیدند، برخی دیپلمات‌های گذشته ما امروز نسبت به قانون اقدام راهبردی موضع متفاوتی دارند، اما در زمان مسئولیت‌شان می‌گفتند که از زمان تصویب این قانون قدرت چانه‌زنی ما در مذاکرات بیشتر شده است و اگر امروز هم از تیم مذاکره‌کننده ما یعنی آقای باقری و وزیر خارجه سؤال شود، کاملا این قانون را به نفع خودشان در دفاع از منافع ملی می‌دانند.