رئیسی: دانشجو باید نسبت به اصلاح امور حساس باشد/دانشگاه نباید به باشگاه احزاب سیاسی تبدیل شود

  4020915045 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دانشجو فقط در روز دانشجو نباید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: دانشجو باید نسبت به اصلاح امور حساس باشد

 رئیسی: دانشجو باید نسبت به اصلاح امور حساس باشد/دانشگاه نباید به باشگاه احزاب سیاسی تبدیل شود

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،‌اظهار کرد: دانشگاه مرکز تولید علم است و به کشور قدرت می‌دهد،‌ کشورهای قدرتمند نیز با استفاده از همین ظرفیت دانشگاهی به ترقی کردند، نیروهای آموزش دیده،‌دانشمند،‌ نخبه و کسانی که هم تخصص و تعهد دارند می‌تواند در عرصه‌های مختلف تحول ایجاد کنند.

وی افزود: قدرت علمی پیشرفت و توسعه کشور است،‌قدرت علمی برای کشور یکی از مولفه‌های قدرت محسوب می شود و توانمندی کشور علم ودانش فناوری اهمیت دارد؛ آینده ایران را استفاده از  علم و دانش و تخصص و تعهد رقم خواهد زد ودانشگاه متکلف این مسئولیت مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دانشگاه تحول آفرین است،‌ بیان کرد: دانشگاه اتاق فکر و اندیشه ورزی برای دولت است،‌ دانشگاه می‌تواند این تحول را رصد کند و مسیر را برای رسیدن به اهداف ترسیم کند.

رئیسی همچنین دانشگاه را کانون فضیلت خواهی، اخلاق، ادب و کرامت انسانی و توجه به دیگران و خداخواهی و توجه به اجرای قانون و عدالت دانست و تصریح کرد: جنببش دانشجویی، جنبش ضد استبداد و ضد استعمار است‌. دانشجوی سیاسی و فعال و جریان جنبش دانشجویی، جنبشی است که می‌تواند ضد استبداد داخلی و استعمار خارجی باشد.

وی همچنین با اشاره به ناآرامی ها و بلوای سال گذشته و تاکید بر تلاش دشمن برای اخلال در دانشگاه ها که محل  کسب علم و معرفت هستند گفت: سال گذشته دیدید که دانشگاه هدف بود، اما باید صمیمانه از دانشجویان، اساتید و مدیران تشکر کنم که دشمن را ناکام گذاشتند و نگذاشتند به اهداف پلیدش برسد و او را ناامید کردند.

رئیسی  در ادامه تاکید کرد: دانشگاه سیاسی است اما سیاست‌کار نه؛ سیاسی یعنی اینکه نسبت به جامعه خود و نیازهای آن شناخت دارد؛برخی‌ها فکر می‌کنند سیاسی بودن دانشگاه به معنای این است که دانشگاه به باشگاه احزاب سیاسی و دانشجویان پیاده‌نظام سیاسیون تبدیل شوند، ما این را سیاسی بودن دانشگاه نمی‌دانیم.

وی تبین کرد: وظیفه دانشگاه پرورش عالم و نخبه و چهره‌های محقق و پژوهشگر است اما متاسفانه دانشگاه و کشور گرفتار مدرک گرایی شده است.