فعالیت‌های خارج از ضوابط در مدارس غیردولتی بین‌الملل ممنوع است

  4020913102

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر ممنوعیت فعالیت های آموزشی و پرورشی خارج ازضوابط و استانداردهای نظام تعلیم و تربیت در مدارس بین الملل غیر دولتی گفت: برنامه ها و فعالیت های اجرایی در مدارس غیر دولتی بین الملل بایددرچارچوب حاکمیت وتابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

فعالیت‌های خارج از ضوابط در مدارس غیردولتی بین‌الملل ممنوع است

به گزارش ایرنا از سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز دوشنبه در نشست مشترک موسسان مدارس بین الملل غیردولتی داخل کشور اظهار کرد: نگاه فرهنگی و تربیتی در مدارس غیر دولتی بین المللی باید تداوم بخش راه شهیدان و آرمان های والای امام و انقلاب باشد تا تاثیر اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی این مدارس در تربیت دانش آموزان مشهود باشد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تجلی ایران قوی در مدارس قوی، افزود : هویت بخشی ایرانی و اسلامی باید از موضوعات مورد اهتمام در این مدارس باشد تا تربیت نسل آینده به نحوی شکل گیرد که دانش آموزان علاوه بر آموزه های علمی ، پژوهشی و دینی با ماهیت ملی و ایرانی خود نیز عجین شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس غیردولتی بین الملل باید تجلی بخش هویت ملی و فرهنگ غنی ایران اسلامی باشند تا سفیران خوبی را برای کشور تربیت کنند ، ادامه داد : نقطه تعالی در این مسیر رسیدن به حیات طیبه است و مدارس غیردولتی بین الملل باید برای رسیدن به اهداف متعالی نظام تلاش کنند تا صدای انقلاب و نوای اسلام دراین مدارس طنین انداز شود.

بیشتر بخوانید
شهریه‌های خارج از عرف تا پایان سال تحصیلی به خانواده‌ها بازگردانده شود
فعالیت ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور/مبنای حرکت مدارس قانون و اسناد بالادستی است
معلمان مدارس غیردولتی شناسنامه دار می‌شوند 
محمودزاده با اشاره به اینکه مسائل تربیتی فصل تمایز اصلی نظام تعلیم و تربیت ما در دنیاست، گفت: در اهداف سند تحول بنیادین اموزش و پرورش بیش از ۴۳ مورد به مسائل تربیتی در تکمیل فرایند آموزش اشاره شده است و این نشان دهنده اهمیت و نقش بی بدیل آموزه های پرورشی و فرهنگی در تربیت دانش آموزان است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه درس ملی و نظام آموزشی کشور و همچنین اهتمام به مرجعیت کتاب و کلاس درس با محوریت معلم، اظهار داشت: کتاب های درسی تدوین شده در نظام تعلیم و تربیت کشور باید در مدارس غیردولتی بین المللی داخل کشور نیز به شکل کامل و به عنوان تنها منبع اصلی آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی و حدود ۱۱۰ هزار فرهنگی در این مراکز در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند؛ هم اکنون ۱۴ درصد از دانش‌آموزان کل کشور به طور میانگین در مدارس غیردولتی مشغول ادامه تحصیل هستند