رسانه آمریکایی:معافیت تحریمی آمریکا برای دسترسی ایران به ۱۰میلیارد دلار پول خود در عراق

  4020823113 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

تارنمای آمریکایی واشنگتن فری بیکن در گزارشی اعلام کرد: دولت بایدن ممکن است روز سه شنبه با صدور یک  معافیت از  تحریم ها  به ایران اجازه دهد تا به حداقل ۱۰ میلیارد دلار از وجوه مسدود شده خود  در عراق دسترسی پیدا کند.

رسانه آمریکایی:معافیت تحریمی آمریکا برای دسترسی ایران به ۱۰میلیارد دلار پول خود در عراق

به گزارش خبرنگار ایرنا، تارنمای آمریکایی واشنگتن فری بیکن روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: این اقدام معافیت چند میلیارد دلاری تحریم‌ها چی ایران را تمدید می کند که اولین بار در ماه ژوئیه صادر شد و فردا منقضی می‌شود.

فری بیکن ادامه داد: این اقدام به عراق اجازه می دهد تا پرداخت های مربوط به واردات برق از ایران را به حساب های بانکی متعلق به تهران در اروپا و عمان منتقل کند.

ریچارد گلدبرگ مشاور ارشد بنیاد ضد ایرانی دفاع از دموکراسی‌ها و کارشناس تحریم‌ها که پیش از این در شورای امنیت ملی کاخ سفید کار می‌کرد، و از مخالفان جمهوری اسلامی ایران و حفظ تحریم ها با عصبانیت از این اقدام احتمالی به واشنگتن فری بینکن گفت: جهان در دوران پسا اکتبر به سر می‌برد اما کاخ سفید همچنان سیاست ۶ اکتبر را در قبال ایران اجرا می‌کند.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر از سوی گروههای مقاومت اسلامی و حماس و برغم تکذیب نقش تهران در این عملیات از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت: «چرا ایران پس از حمایت مالی از بدترین حملات تروریستی علیه شهروندان آمریکایی و بدترین قتل عام یهودیان از زمان هولوکاست، باید به بیش از ۱۰ میلیارد دلار دسترسی داشته باشد؟ مسدود کردن همه این حساب‌ها و دور نگه داشتن پول از دست تهران، منطقی‌تر است.»