حماس حضور فرماندهان خود در بیمارستان‌های غزه را تکذیب کرد

  4020821087

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه به بهانه آنکه از بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی استفاده می‌شود، محکوم کرد.

حماس حضور فرماندهان خود در بیمارستان‌های غزه را تکذیب کرد

به گزارش ایسنا، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس عنوان داشت: اقدام اشغالگر در هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و آوارگان داخل بیمارستان‌ها یک جنایت جنگی است. تلاش‌ها برای سانسور رسانه‌ای از سوی اشغالگر موفق نبوده است و جهانیان شاهد هدف قرار گرفتن نهادهای درمانی هستند.

به نقل از روسیا الیوم، عزت الرشق گفت: اینکه اشغالگر اینگونه مدعی است که بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی یا از سوی فرماندهان حماس مورد استفاده قرار می‌گیرد، دروغ و بی پایه و اساس است.

پیشتر «می الکیله»، وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک وضعیت فاجعه باری در بخش درمانی در غزه با توقف خدمت‌رسانی ۲۰ بیمارستان از میان ۳۰ بیمارستان در سایه حمله مستقیم به بیمارستان‌ها وجود دارد.

الکیله در کنفرانس خبری اعلام کرد که ۳۹ کودک و نوزاد شیرخوار در بخش مراقبت‌های ویژه در معرض مرگ هستند چراکه اوکسیژن به آن‌ها نمی‌رسد.

وی گفت که بیماران در بیمارستان الشفاء با تهدید مرگ حتمی مواجه هستند.

می الکیله عنوان داشت که رژیم صهیونیستی مرکز پزشکی الشفاء را با فسفر سفید بمباران کرده است.

وی گفت که بیمارستان القدس خدمت رسانی نمی‌کند و تنها بخش مراقبت‌های ویژه در آن فعالیت می‌کند که آن بخش نیز با خطر توقف خدمات طی چند ساعت آتی مواجه است.