اجلاس سازمان همکاری اسلامی - ریاض بن سلمان: عملیات نظامی باید فوری متوقف شود/ تاکید بر ایجاد گذرگاه انسانی

  4020820090

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بر مخالفت کشورش با جنگ همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکید کرد.

بن سلمان: عملیات نظامی باید فوری متوقف شود/ تاکید بر ایجاد گذرگاه انسانی

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، وی در آغاز اجلاس سران عربی - اسلامی در شهر ریاض همچنین بر لزوم ایجاد گذرگاه های انسانی برای ارسال کمک های انسانی و حفظ جان غیرنظامیان تاکید کرد.

بن سلمان همچنین از شکست و ناکامی شورای امنیت و جامعه بین المللی در پایان دادن به جنگ علیه غزه سخن گفت و به حمله به غیرنظامیان و زنان و کودکان و بیمارستان ها و ساختار زیربنایی این منطقه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ما کوچاندن اجباری ساکنان غزه را رد می کنیم و خواهان رفع محاصره این منطقه هستیم.

بن سلمان همچنین از برخورد دوگانه جامعه بین المللی در قبال مسئله غزه انتقاد کرد.

عربستان از برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک با هدف اتخاذ موضع قوی در قبال تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر داد.

وزارت خارجه عربستان پیشتر در بیانیه ای از برگزاری نشست عربی-اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در روز شنبه گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.