کلینتون: نتانیاهو شریکی برای راه‌حل ۲ دولتی نیست  

  4020818066

وزیر خارجه اسبق آمریکا امروز (پنجشنبه) گفت، رژیم صهیونیستی و فلسطین برای احیای روند شهرک‌سازی به «رهبری جدید» نیاز دارند و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نمی‌تواند شریکی برای راه‌حل ۲ دولتی باشد.

به گزارش ایسنا، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و رقیب دموکرات «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ طی سخنرانی در «مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ» عنوان داشت: شما باید محیطی را ایجاد کنید که در آن فرصتی برای احیای روند صلح وجود داشته باشد.

وی افزود: رهبری جدید برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نیاز است تا شانس هرگونه توافق صلح به خصوص راه‌حل ۲ دولتی افزایش یابد.

کلینتون همچنین بیان کرد: حماس به نابودی اسرائیل علاقه‌مند است و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد بنیامین نتانیاهو می‌تواند شریکی برای راه‌حل دو دولتی باشد.

در ماه اکتبر، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از اعضای حزب لیکود گزارش داد، نتانیاهو در بحبوبحه این درگیری‌ها «در قدرت نخواهد ماند».

جنگ علیه غزه در حالی وارد ماه دوم خود شد که با وجود هشدارهای نهادهای بین‌المللی، ارتش رژیم صهیونیستی حملات شدید و بی‌امانی را علیه این منطقه انجام می‌دهد اما گروه‌های فلسطینی نیز به مقابله با نیروهای اشغالگری که به غزه نفوذ کردند، ادامه می‌دهند.