عبدالملکی: ۱۸ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد نشانه پویایی این مناطق است

  4020816028 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ۱۸ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از مناطق آزاد نشانگر پویایی اقتصاد در این مناطق است.

عبدالملکی: ۱۸ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد نشانه پویایی این مناطق است

به گزارش فارس از کیش، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور شب گذشته در مراسم افتتاح نمایشگاه کیش اینوکس اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیش از 200 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد صورت گرفته است و با مجموعه تمهیدات صورت گرفته، این رقم تا چند برابر نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، ۱۸ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از مناطق آزاد نشانگر پویایی اقتصاد در این مناطق است و مصمم هستیم تا برای افزایش تولید در مناطق آزاد نهایت تلاش و همت را داشته باشیم.

قاچاق از مناطق آزاد به نزدیک صفر رسیده

عبدالملکی همچنین گفت که هیچ کالای ثبت نشده در مناطق آزاد نداریم و این دستاوردی بزرگ در خصوص جلوگیری از قاچاق و نزدیک شدن آن به صفر در این مناطق محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بساط ثبت شرکت های صوری در مناطق آزاد نیز برچیده شده و جلوی فرارهای مالیاتی از مناطق آزاد نیز گرفته شده است.

مشاور رییس جمهور با اشاره به این که برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد امری مهم و ضروری بشمار می رود و دسترسی ما به بازار 85 میلیونی داخلی و 600 میلیونی منطقه از طریق مناطق آزاد فرصت بی نظیری بشمار می رود و بر همین اساس 850 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ارزش بیش از 15 میلیارد یورو ارائه شده است.