کدام دولت الکترونیک

  4020814003

باید بطور جدی بسمت دولت الکترونیک برویم. در غیر این صورت این عبارت یک شعار بیشتر نیست.

کدام دولت الکترونیک

گروه تعاملی الف - جواد علیزاده نوری:

دو سه ماه پیش در فرایند جذب اعضای هیات علمی شرکت کردم. تقریبا یک روز کاری طول کشید تا مدارک را بارگذاری کنم. از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو پرسیده بودن. حالا نکته جالب این که سایت بروزرسانی شده بود و یا عوض شده و بیشترین همین مدارک در یک قسمت دیگه همین سایت یا همون سایت قدیمی در دسترس و قابل دانلود بود ولی قابل انتقال به بخش جدیدی که مدارک رو باید آپلود می‌کردیم  نبود.

یعنی چه که وقت هزاران نفر گرفته بشه ولی برنامه نویسی ضعیف سایت قبلی و جدید و ... باعث بشه همه روند دوباره تکرار بشه. تقریبا 8 ساعت ناقابل طول کشید. حالا یکی از دانشگاه‌ها که تو فرایند جذب انتخاب کردم، زنگ زده می‌گه برو تو قسمت جذب دانشگاه مدارکت رو آپلود کن. روز از نو روزی از نو همون مدارک رو دوباره باید باید آپلود کرد!

چیزی که من از دولت الکترونیک می‌فهمم این است که: با زدن کد ملی و یک رمز و یا تائید هویتی و... حداقل با اتصال به ثبت احوال مدارک شناسایی قابل رویت بشن. با اتصال به سایت دانشگاه‌هایی که درس خوندم مدارک دانشگاهیم بارگذاری بشه. مدارک پایان خدمت همچنین. حالا شاید یک مقداری از مدارک نیاز باشه برای یکبار آپلود بشه تا ازون به بعد در تمامی مراحل بعدی و در جاهای دیگر مشابه قابل دسترسی باشد.

باید بطور جدی بسمت دولت الکترونیک برویم. در غیر این صورت این عبارت یک شعار بیشتر نیست.