رییس سازمان خصوصی‌سازی: مولدسازی، فروش اموال نیست

  4020803093 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی گفت: مولد سازی، فروش اموال نیست بلکه تبدیل دارایی‌ها، ارزش افزایی و توسعه بیشتر است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی: مولدسازی، فروش اموال نیست

به گزارش ایرنا، "مالک رحمتی" عصر چهارشنبه در نشست "تبیین مولد سازی دارایی های دولت" در جمع تعدادی از نخبگان و نمایندگان تشکل های مردمی و اقتصادی یزد افزود: با توجه به اعتبارات موجود در برخی از پروژه ها مثل بیمارستان و زیر ساخت ها امکان ورود بخش خصوصی وجود ندارد و اگر مولد سازی انجام نشود به سرانجام نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این دولت اجازه ندادیم دارایی های دولت، منجمد و غیر مولد باشد، ادامه داد: برای موفقیت در مولد سازی باید از توان بخش خصوصی استفاده شود و اگر در انجام پروژه های نیمه تمام با بخش خصوصی تفاهم صورت گیرد ، خروجی آن موفق خواهد بود و اگر نتوانیم امنیت سرمایه گذاری را برقرار کنیم این پروژه ها یا به سرانجام نمی رسد یا با سرعت کمتری انجام خواهد شد .

وی افزود: حضور بخش خصوصی و تعاونی باعث می شود خود مردم، مبلغ شده و مولد سازی نیز موفق خواهد بود و فقط باید بستر لازم برای حضور بخش خصوصی حقیقی فراهم شود همچنین شفافیت مردمی کردن اقتصاد به معنای واقعی کلمه در مولد سازی با همکاری بخش خصوصی محقق می شود .

رییس سازمان خصوصی سازی گفت:بیش از نیمی از ۷۱۰ پروژه نیمه تمام استان یزد دارای پیشرفت کار بالای ۵۰ درصد است و اگر صد در صد بودجه و اعتبار یکساله هم تخصیص پیدا کند ۹۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که در سال جاری بیش از ۲ همت برای این پروژه ها لازم است و این در حالیست که در سال های آینده تورم را نداشته باشیم.

برای موفقیت در مولد سازی باید از توان بخش خصوصی استفاده شود و اگر در انجام پروژه های نیمه تمام با بخش خصوصی تفاهم صورت گیرد ، خروجی آن موفق خواهد بودوی افزود: قبل از واگذاری در دوره جدید برای تشخیص اهلیت متقاضیان، جدای از ارزش گذاری اموال ، صلاحیت خریدار هم بررسی می شود و مشکل ما مالکیت نیست بلکه مدیریت است و لذا برنامه افزایش تولید نیز اخذ می شود .

معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی گفت: توسعه سرمایه گذاری ها ، بهره وری ، به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات و استفاده از دانش روز مواردی است که در مولد سازی دنبال خواهد شد و در دوره جدید قیمت برای ما تعیین کننده نیست بلکه رقابت در کارآمدی و اهلیت داشتن برای واگذاری ها اجرا خواهد شد .