انتقاد نماینده مجلس: چرا پزشکان را به تهران می فرستید؟!

  4020718046 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده همدان در مجلس می گوید در برخی موارد، خود وزارت بهداشت باعث می‌شود پزشکان در منطقه بومی خود خدمت نکنند و آن‌ها را به تهران می‌فرستد و این کار اشتباهی است که توسط وزارتخانه انجام می‌شود.

انتقاد نماینده مجلس: چرا پزشکان را به تهران می فرستید؟!

احمدحسین فلاحی، نماینده همدان با بیان اینکه افزایش ظرفیت پزشکی به معنای حل مشکل کمبود پزشک در کشور بود، به الف گفت: بی‌توجهی به بحث آمایش استانی و توزیع نامتوازن پزشک در استان‌های کشور مشکلی جدی است؛ متاسفانه شرایط به گونه‌ای فراهم شده که پزشکان در کلان شهرها و پایتخت تجمع کردند و بسیاری از مردم برای مراجعه به پزشکان متخصص آواره جاده‌ها می‌شوند.

 فلاحی با اشاره به پزشکان بومی ادامه داد: در برخی موارد، خود وزارت بهداشت باعث می‌شود که این پزشکان در منطقه بومی خود خدمت نکنند  و آن‌ها را به تهران می‌فرستد و این کار اشتباهی است که توسط وزارتخانه انجام می‌شود!

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برنامه کلانی برای توزیع عادلانه پزشک در کشور طراحی شود، گفت: اگر به دنبال ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مرزی هستیم باید در رابطه با بحث گردشگری سلامت و فراهم کردن زمینه‌های فعالیت پزشکان در مناطق کم برخوردار و مرزی فکر اساسی کرد.

 وی افزود: برخی از کشورهای همسایه برای توریسم درمانی وارد کشور می‌شوند، اما متاسفانه رفع مشکلات جاده‌ای، تامین بیمارستان و ایجاد و راه‌اندازی درمانگاه اورژانس در برخی مناطق محروم و مرزی مد نظر قرار نگرفته در حالی که پزشکان برای اینکه در این زمینه فعالیت برون‌مرزی داشته باشند باید در مناطق مرزی حضور یابند؛ با اغلب محرومیت‌ها در مناطق شرقی، غربی و جنوبی کشور مواجه هستیم در حالی که می‌توان با برنامه‌ریزی، پزشکان را در این مناطق مستقر کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم در مورد مشکل کمبود پزشک متخصص در حوزه انتخابیه‌اش گفت: در برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی کمبود نیرو داریم. ما در محور مواصلات غرب به مرکز قرار داریم و استان‌های غربی برای درمان به همدان مراجعه می‌کنند و با صف طولانی مواجه می‌شوند که در برخی موارد، ساعت‌ها در صف انتظار می‌مانند و این کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.