کشور شاهد انقلابی اساسی در حوزه تحویل زمین است 

  4020710103

در نشست علمی - تخصصی مطرح شد: تلاش ما این است که به سمت مشارکت بیشتر متقاضیان در ساخت‌وساز مسکن حرکت کنیم، سرعت اعطای زمین در دولت سیزدهم به خانواده‌ها یک انقلاب در تأمین و تحویل زمین به شمار می رود. اعطای زمین به خانواده‌ها می تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی شهروندان ایرانی شود. دولت سیزدهم در چندماه گذشته پای کار تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه تحویل زمین آمده است.

کشور شاهد انقلابی اساسی در حوزه تحویل زمین است 

به گزارش روابط‌ عمومی مرکز پژوهشهای توسعه و آینده نگری، یک‌صد و سی و نهمین نشست علمی - تخصصی با عنوان "واگذاری زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ چالش‌ها و توصیه‌های سیاستی" با حضور دکتر سیّد جواد سادات؛ رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان مدیر علمی، دکتر هادی عباسی؛ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، دکتر اقبال شاکری؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، دکتر ارسلان مالکی؛ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و دکتر حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به‌عنوان سخنرانان این نشست برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر سیّد جواد سادات؛ رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، ضمن اشاره به نقش پویا و فعال وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم و استقبال از تشکیل چنین نشستهای علمی – تخصصی و اشاره به اهمیت همراهی جامعه نخبگانی برای عملیاتی شدن اهداف وزارت راه و شهرسازی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و واگذاری زمین‌های ۹۹ساله از طرح‌هایی است که در دوره جدید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و اعطای زمین در قالب زمینهای 99 ساله در روستاها از جمله سیاستهای نوینی است که در این وزارتخانه در حال پیگیری است و تا آخر همین هفته ظرفیت اعطای زمین هم در حوزه طرح جوانی جمعیت و هم در حوزه روستایی به رشد قابل توجهی خواهد رسید.
 سید جواد سادات در همین رابطه افزود: وزارت راه و شهرسازی برای توسعه ساخت‌وساز مسکن روستایی مبلغ 350 میلیون تومان تسهیلات برای پرداخت به 350 هزار نفر پیشنهاد کرده است.
وی در ادامه در بحث جوانی جمعیت و بازگشت جمعیت به روستاها و مناطق مرزی و کم‌تراکم مطابق سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری، از طریق حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری در قالب قانون مجلس افزود: در حال حاضر موضوع اعطای زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مصوب مجلس شورای اسلامی، در حال پیگیری است. تصویب این قانون به مهرماه سال 1400 باز می‌گردد که ماده‌های 3 تا 5 این قانون تکالیفی را برای وزارت راه و شهرسازی و دستگاههای مربوطه در جهت اعطای زمین در نظر گرفته است که به خانواده‌هایی که بیش از 3 فرزند زیر 20 سال دارند باید زمینی در حدود 200 متر تخصیص داده شود و هزینه‌های ساخت واحد مسکونی برای این خانواده‌های هدف نیز کاهش داده شود.