آنکارا: عملیات ترکیه در عراق و سوریه تشدید می‌شود

  4020710074

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) پس از حملات ارتش ترکیه، «ضربه دردناک» جدیدی در شمال عراق خورده است. همچنین یک منبع دولت ترکیه از احتمال تشدید عملیات‌ آنکارا در خاک سوریه و عراق درپی انفجار تروریستی یکشنبه خبر داد.

آنکارا: عملیات ترکیه در عراق و سوریه تشدید می‌شود

به گزارش ایسنا، فخرالدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات در ریاست جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: عملیات هوایی موفقی که نیروهای ارتش قهرمان ما علیه گروه تروریستی در شمال عراق انجام دادند، شاخص مهمی بود که نشان می‌دهد تروریسم را نه تنها در داخل کشور، بلکه در خارج از مرزهای خود نیز تحمل نخواهیم کرد.

وی در ادامه افزود، گروه تروریستی از طریق این حملات ضربه دردناک دیگری متحمل شد و ترکیه تا خنثی شدن آخرین تروریست به جنگ بی‌امان علیه گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین یک منبع دولتی ترکیه اعلام کرد، عملیات نیروهای ترکیه علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق و سوریه پس از حمله تروریستی در آنکارا شدت خواهد گرفت.

این منبع همچنین اعلام کرد: روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی سخنرانی خود در پارلمان هشدار داد که مبارزه آنکارا تا زمان هلاکت آخرین تروریست ادامه خواهد داشت و تروریست‌ها آخرین نفس‌هایشان را می‌کشند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد: عملیات نظامی سربازان قهرمان ما فعال‌تر و سخت‌تر خواهد شد و ترکیه گروگان تروریست‌ها نخواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۰ موضع استقرار حزب کارگران کردستان را در شمال عراق با حملات هوایی منهدم کرده است.

همزمان وزارت کشور ترکیه گفت که یکی از عاملان حمله تروریستی در آنکارا وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است.

ترکیه می‌گوید حملات هوایی یکشنبه شب را در واکنش به عملیات تروریستی پ.ک.ک در نزدیکی وزارت کشور ترکیه انجام داده است.

پ.ک.ک شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای مسؤولیت انفجار صبح یکشنبه در اطراف وزارت کشور ترکیه در آنکارا را بر عهده گرفت.