پاشینیان: طی روزهای آینده هیچ ارمنی در قره‌باغ باقی نخواهد ماند

  4020706081

نخست‌وزیر ارمنستان ضمن متهم کردن جمهوری‌آذربایجان به کوچاندن اجباری ساکنان منطقه قره‌باغ گفت که طی چند روزه آینده هیچ ارمنی در این منطقه باقی نخواهد ماند.

پاشینیان: طی روزهای آینده هیچ ارمنی در قره‌باغ باقی نخواهد ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که در روزهای آینده هیچ ارمنی در منطقه قره باغ باقی نخواهد ماند.

«نیکول پاشینیان» طی سخنانی با اشاره به تازه‌ترین منطقه قره باغ مدعی شد که آنچه در قره باغ اتفاق می‌افتد «پاکسازی نژادی» و «کوچاندن اجباری ساکنان آن» است و ارمنستان در این باره به جامعه جهانی هشدار داده و باکو را به انجام «دستگیری های غیرقانونی» در مرز متهم کرده است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آنچه را که تلاش ارمنستان برای گمراه کردن جامعه جهانی خواند، به شدت محکوم کرد و گفت که باکو هرگز غیرنظامیان ارمنی را هدف قرار نداده است و هیچ ارتباطی با تصمیم ارامنه قره باغ برای انتقال به ارمنستان یا هر کشور دیگری ندارد.

این تحولات در حالی است که مقامات جمهوری آذربایجانی، «روبن واردانیان» رئیس سابق دولت جدایی طلب قره باغ را در نقطه مرزی منطقه لاچین در حالی که قصد عزیمت به ارمنستان را داشت، دستگیر کردند. دادگاه جمهوری آذربایجان امروز پنجشنبه حکم بازداشت موقت وردانیان را به اتهام تأمین مالی تروریسم و ارتکاب جرایم دیگر، صادر کرد.

دولت ارمنستان هم امروز پنجشنبه در جدیدترین آمار اعلام کرد که تعداد آوارگان منطقه قره باغ که به ارمنستان منتقل شده اند، به ۶۸۰۰۰ نفر رسیده است و این یعنی یعنی بیش از نیمی از جمعیت منطقه.

گفتنی است در پی عملیات اخیر نظامی ارتش جمهوری آذربایجان در قره باغ، که با کشته شدن ۱۹۲ نظامی آذربایجانی و بیش از ۲۰۰ نفر ارمنی همراه شد، مقامات جمهوری آذربایجان از ادغام این منطقه در اراضی این کشور خبر داده اما اعلام کرده اند که حقوق ارامنه را حفظ خواهند کرد.