امنیت، اتفاقی نیست !

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4020626089 ۱۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
امنیت، اتفاقی نیست !

همان‌طور که انتظار می‌رفت، پروژه ویرانی‌طلبان و اغتشاشگران در سالمرگ مهسا امینی برای التهاب کشور و به خاک و خون کشیدن مردم به شکست منتهی شد که مهم‌ترین دلیل این ناکامی، هشیاری دستگاه امنیتی و رصد دقیق نیروهای اطلاعاتی کشور از پروژه‌های متعدد و مقاصد شوم تروریست‌ها بود. 

در همین چند روز اخیر، اخبار متعددی از کشف محموله‌های عظیم اسلحه، شوکر، سلاح‌های سرد، بمب‌های متعدد و همچنین خنثی‌کردن طرح انفجار برخی نقاط و همچنین مقابله با برنامه ترور افراد من‌جمله پدر مهسا امینی منتشر شد و همین مسئله از توطئه عظیمی حکایت می‌کند که با درایت سربازان گمنام امام‌ زمان (عج) تمامی این اهداف ناکام ماند.

اگر فقط تعداد اندکی از این دسیسه‌ها به ثمر می‌نشست، ایران وارد بحرانی امنیتی می‌شد که بیرون آمدن از آن نیازمند اقداماتی پیچیده بود که هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری را به کشور تحمیل می‌کرد اما درایت دستگاه اطلاعاتی، کشور را در اوج امنیت و آرامش قرار داد.

این واقعیتی غیرقابل انکار است که دشمنان ایران برای بر هم زدن امنیت کشور از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد و حاضرند انسان‌های بی‌گناهی را قربانی مطامع سیاسی خود در جهت ضربه به جمهو‌ری‌اسلامی کنند و همین مسئله ارزش شاهکارهای نیروهای اطلاعاتی را هویدا می‌کند. 

هر چند مصائب اقتصادی موجب شده بسیاری از مردم، امنیتی که در کشاکش بحران‌ها و اوضاع آشفته پیرامونی بر کشور سایه‌افکنده را چندان احساس نکنند و حتی در بسیاری از مواقع، آن را دستمایه کنایه‌های خود قرار دهند اما امنیت، نعمتی است که تا از جامعه سلب نشود، ارزش و جایگاه والای آن مشخص نمی‌شود.

اگر امنیت نباشد اقتصاد که هیچ، حتی امکان حیات هم از مردم سلب خواهد شد و سایه شوم مرگ، آحاد جامعه را تهدید خواهد کرد. حافظه‌تاریخی ایرانیان از یاد نبرده که گروهک تروریستی مجاهدین در دهه 60 ، در سایه آشفتگی‌های داخلی کشور، مدت‌ مدیدی مردم را به خاک و خون کشید و ایران را آغشته به ترور و اغتشاش کرد. 

از سال گذشته تا کنون به مدد بروز برخی شکاف‌ها و هویدا شدن اختلافات، دشمنان ما در صدد رقم‌زدن همین سناریو برای کشور عزیزمان هستند و حتی اتفاقات سال گذشته و کشته‌سازی‌هایی که در کشاکش اغتشاشات رخ داد هم در راستای تحقق این هدف صورت پذیرفت. دشمنان وجودی ایران به‌دنبال تکرار وقایع تلخ سال گذشته، در روزهای اخیر بودند و سعی داشتند که به بهانه سالمرگ مهسا امینی، دوباره ایران را در گرداب درگیری‌های داخلی انداخته و بتوانند جان‌های بی‌شماری را بستانند که اقتدار و ذکاوت نیروهای امنیتی، تروریست‌ها را ناکام گذاشت.

مردم ایران امروزه گله‌های بسیار و البته درستی از وضعیت اقتصادی کشور و حتی کژکارکردهای ساختار سیاسی دارند اما این نکته را باید درک کنند که در فقدان امنیت، اولویت آن‌ها از اقتصاد به حیات و حفظ جانشان تقلیل خواهد یافت.

همه ایرانیان با وجود اختلاف نظرها، دلخوری‌ها و گلایه‌های بسیاری که وجود دارد، باید قدردان گمنام‌ترین و سلحشورترین نیروهایی باشند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و خود را وقف امنیت این آب و خاک و مردم می‌کنند. همه ما باید بدانیم که امنیت، اتفاقی نیست و این نعمت بزرگ در سایه مجاهدت‌هایی رقم خورده که خالقین آن هیچ‌گاه شناخته نخواهند شد.