شاخص بورس به ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسید

  4020622059

بررسی کاهش روز افزون ارزش معاملات در بازار سرمایه نشان از عدم رغبت سرمایه گذاران به این بازار دارد و به نظر می رسد بازار سرمایه در یک بلاتکلیفی به سر می برد.

شاخص بورس به ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسید

 

به گزارش تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را مشابه روزهای گذشته هم چنان در بلاتکلیفی آغاز کرد و مشخصا نه انگیزه ای برای صعود داشت و نه فروشنده های قدرتمندی وجود داشتند که بتوانند شاخص را به پایین هل دهند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ناچیز به 2 میلیون و 126 هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 500 واحدی در ارتفاع 718 هزار واحد باقی ماند.

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «زاگرس» و «تماوند» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «تکاردان»، «شسینا» و «شپنا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «بمولد»، «فن افزار» و «دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 22 شهریور ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 210 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 185 نماد در محدوده مثبت و 238 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 148 نماد در محدوده مثبت و 163 نماد در محدوده منفی معامله شدند.