توضیح دیده بان شفافیت و عدالت درباره اظهارات اخیر دکتر توکلی در زمینه مولدسازی

گروه سیاسی الف،   4020621077 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

روابط عمومی سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره اظهارات اخیر دکتر توکلی در زمینه مولد سازی توضیحاتی ارایه کرد. 

توضیح دیده بان شفافیت و عدالت درباره اظهارات اخیر دکتر توکلی در زمینه مولدسازی

به گزارش الف طی روزهای گذشته نامه ای از جانب دکتر احمد توکلی درباره مولد سازی اموال دولت از سوی روابط عمومی دیدبان شفافیت و عدالت برای رسانه ها ارسال شد که برداشت اشتباهی از آن صورت گرفت. 

 بر این اساس در انعکاس اظهارات دکتر توکلی جمله ای تیتر شد که گویی  ایشان عنوان داشته که رهبری جواز خود را از روی مصوبه مورد بحث پس گرفته است. این مساله موجب شد تا عده ای به شک و شبهه بیافتند و اصل ماجرا را مبنی بر صحت داشتن یا نداشتن موضوع از دیده بان جویا شوند.

روابط عمومی دیده بان پاسخ را از شخص دکتر احمد توکلی جویا شده است.  به نقل از روابط عمومی این سازمان مردم نهاد، دکتر توکلی در پاسخ به این پرسش ها گفت: "من نه از پس گرفتن جواز خبر دارم و نه از آن خبر دادم. البته من خبری در این زمینه که بین خواص جریان داشت شنیدم. به طور احتمالی آن را مطرح کردم و هدفم این بود که نشان دهم وقتی رهبری جواز صادر می کند، هرگز نمی توان در مورد آن رای گرفت؛ چون معارض اصل۱۱۰ قانون اساسی خواهد شد و اگر تایید رهبری مستمراً باقی باشد باز هم مجلس نمی تواند درباره آن رای بگیرد. مثلا ۲ سال را بکند ۲ سال و یک روز. طرح این احتمال از این باب لازم بود  که نشان دهم که چه جواز رهبری معتبر بماند چه پس گرفته باشد در هیچ صورت قابل رای گرفتن در مجلس نیست و قابل گنجانده شدن در لایحه برنامه و رای گیری در هیئت دولت و کمیسیون تلفیق نیست. این کار را از این باب کردم که پیشنهادم مبنی بر رد کامل مصوبه از برنامه هفتم با استدلال متقن تقدیم نمایندگان شده باشد و انشالله رای بیاورد."
روابط عمومی
 دیده بان شفافیت و عدالت