جامعه اسلامی دانشجویان: جابجایی استادان «اقدامی خوب» در «زمانی بد» بود

  4020613064 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

  دبیر جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی استادان با بیان این‌که «ما طالب این امر بودیم» گفت: گاهی یک هیئت علمی دانشگاه در جمهوری اسلامی که حقوقش را از جمهوری اسلامی می‌گیرد عملاً در جبهه دشمن و برای آن‌ها شمشیر می‌زند. این کار غیرمنطقی است. هیچ کشوری در هیچ‌جای دنیا چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

شایان ترکمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم حفظ و تقویت وحدت میان جریان‌های دانشجویی در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی، اظهار کرد: هم کلیت نهاد دانشگاه، هم تشکل‌های مختلف دانشجویی و هم فضای عمومی دانشگاه‌ها در آستانه سال جدید تحصیلی باید متکی بر حفظ و تقویت وحدت و یکپارچگی حرکت کند. نباید اجازه داد دشمن برنامه‌های خود در دانشگاه‌ها را با دامن‌زدن به اختلافات و ضریب‌دادن به تنش‌ها پیش ببرد.

وی افزود: در این زمینه بیشتر از همه لازم است دانشجویان حامی انقلاب اسلامی و تشکل‌های مختلفی که هدف کلی همه ‌آن‌ها حفظ ارزش‌ها و تقویت آن‌هاست در همکاری با یکدیگر به سمتی حرکت کنند که اولویت اصلی اقدامات‌شان فاصله‌گرفتن دانشگاه‌ها از ایجاد تنش و تقویت اختلافات باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: اگر قرار است در دانشگاه حراست نقش ایفا کند و بسیج هم نقش ایفا کند این‌ها باید با هماهنگی و همکاری یکدیگر پیش روند و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی با تاکید بر این‌که «ما تا جایی که می‌توانیم باید از تقابل و دوقطبی‌سازی در دانشگاه جلوگیری کنیم»، اظهار کرد: این امر نیازمند کارهای بلندمدت و میان‌مدت است. از جمله این کارها برگزاری جلسات هماهنگی و وفاق بین جبهه انقلاب می‌تواند یک فکر و راهبرد اساسی باشد.

ترکمانی با اشاره به قطع همکاری دانشگاه‌ها با برخی استادان، تصریح کرد: در مورد جابه‌جایی‌ها و تغییرات باید گفت که ما طالب این امر بودیم. گاهی یک هیئت علمی دانشگاه در جمهوری اسلامی که حقوقش را از جمهوری اسلامی می‌گیرد عملاً در جبهه دشمن و برای آن‌ها شمشیر می‌زند. این کار غیرمنطقی است. هیچ کشوری در هیچ‌جای دنیا چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

وی یادآور شد: متاسفانه این کار خوب در بدترین زمان ممکن انجام شد. یعنی در زمانی که دانشگاه نیاز به آرامش دارد و در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی هستیم و در چنین شرایطی این اقدام را انجام می‌دهیم که خودش یک اهرم فشار برای دشمن می‌شود تا این را برای تبلیغات و رسانه خودش استفاده کند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: این کاری بود که باید انجام می‌شد اما زمانش الان نبود. حداقل می‌شد این اقدام را دو ماه پیش انجام داد نه این‌که نزدیک شروع سال تحصیلی این تصمیم گرفته شود که خود می‌تواند دلیلی بر شکل‌گیری التهابات باشد.