خدمات‎‌رسانی یک هزار نیروی‌ کادر درمان در مرزها به زائران اربعین

  4020602099

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی کادر درمان در مرزها جهت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: یک هزار پزشک، پرستار و بهداشت با حضور در مرزهای مشرف به کربلا خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارند.

خدمات‎‌رسانی یک هزار نیروی‌ کادر درمان در مرزها به زائران اربعین

به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه افزود: با توجه به تجربه سال‌های گذشته پیش بینی‌های لازم برای ارائه خدمات رسانی به زائران اربعین تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا بیمارستان بسیار مجهز شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی شلمچه راه اندازی شد و در حال خدمات رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی است.

وزیر بهداشت و درمان گفت: همچنین مرکز درمانی مجهز در مرز مهران نیز به زائران خدمات رسانی می‌کند.

عین‌الهی بیان کرد: در تمامی مرزها آمادگی خوبی برای خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و یک هزار پزشک، پرستار و نیروی بهداشت در این مرزها برای خدمت به زائران در مرزها مستقر هستند.

وی افزود: نیروهای اورژانس به همراه آمبولانس از استان‌های مختلف در مرز شلمچه حضور دارند ضمن اینکه اتوبوس آمبولانس نیز با داشتن امکانات دارویی، اکسیژن و وسایل سرمایشی به صورت سیار در این مرز مشغول ارائه خدمات هستند.

وزیر بهداشت و درمان خواستار مدیریت سفر توسط زائران شد و گفت: به زائران توصیه می‌کنیم حتی الامکان در روز پیاده روی نکنند و در ساعاتی که شدت گرما کمتر است به این کار بپردازند.

عین‌الهی اظهار کرد: زائران در صورت احساس خستگی حتما در موکب‌ها و استراحت‌گاه‌ها به استراحت بپردازند و نوشیدن مداوم آب را فراموش نکنند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع شده و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.