آمادگی مسکو برای پاسخگویی به هرگونه پیشنهاد جدی برای حل بحران اوکراین

  4020601022

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو آماده راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین و آماده پاسخگویی به پیشنهادات جدی است.

آمادگی مسکو برای پاسخگویی به هرگونه پیشنهاد جدی برای حل بحران اوکراین

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه سه شنبه به خبرگزاری برزیلی «Brazil de Vato» گفت: «ما همیشه آماده راه حل دیپلماتیک برای بحران و آماده پاسخگویی به پیشنهادهای واقعا جدی هستیم.»

زاخارووا با اشاره به اینکه طرف اوکراینی مذاکره با مسکو را تحریم کرده، تاکید کرد که روسیه از میانجیگری و ابتکارات بشردوستانه با هدف دستیابی به صلح بسیار قدردانی می‌کند.

وی افزود: برای شروع روند مذاکرات باید سه قدم برداشته شود: غرب باید تحویل سلاح به نیروهای مسلح اوکراین را متوقف کند، کی‌یف باید دست از خصومت‌ها بردارد و نیروهای خود را از خاک روسیه خارج کند.

این سخنگو خاطرنشان کرد که آینده «بقیه خاک اوکراین» «تا حد زیادی» به این بستگی دارد که چگونه اوکراین و غرب درک کنند که مسکو حضور «یک کشور آشکارا ضد روسیه» را در مرزهای خود تحمل نخواهد کرد.

طرف روسی در بیش از یک مناسبت آمادگی خود را برای مذاکره با اوکراین برای حل و فصل مناقشه اعلام کرده؛ اما کی‌یف در سطح قانونگذاری ممنوعیتی بر آن اعمال کرد و غرب ادامه امتناع کی‌یف از شرکت در گفت‌وگو را نادیده می‌گیرد.