وزیر کار خبر داد: خودکفایی در صنعت لاستیک کشور؛ بزودی

  4020531091

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بارز در افق ۱۴۰۵ به افزایش تولید ۱۱۵ هزار تن لاستیک خواهد رسید که نویدبخش خودکفایی کشور خواهد شد.

به گزارش ایرنا، صولت مرتضوی روز سه شنبه در آیین بازدید از کارخانه لاستیک بارز کرمان در جمع خبرنگاران افزود: امیدوارم در این افق از واردات لاستیک خودکفا شویم، البته بخش خصوصی و سایر شرکت ها هم طرح توسعه‌ایی دارند که با اجرای آن به وضعیت مناسبی از تولید خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: اکنون ۲۵۰ میلیون تن لاستیک در کشور تولید می شود که سهم لاستیک بارز ۴۸ درصد از کل این آمار است و حسب گزارشات و شاخص ها ۱۲۰ هزار تن واردات لاستیک داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروه صنعتی بارز در اجرای فرمان مقام معظم رهبری طی چهار ماهه نخست امسال در اندازه های مختلف لاستیک و تایر به رشد تولید ۱۲.۵ درصدی رسیده که به معنای تحقق فرمان معظم له است.

وی ادامه داد: کارخانجات لاستیک بارز برنامه های متنوعی در توسعه خطوط تولید دارد که علاوه بر ۱۳۰ هزار تن تولیدی این شرکت، حدود ۱۱۵ هزار تن طرح توسعه در بارز کرمان، سیرجان و احداث کارخانه لرستان و بارز کردستان وجود دارد.

مرتضوی یادآور شد: همکاران ما وعده دادند در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری امسال روند توسعه ۱۰ درصدی را ادامه می‌دهند و سال آینده ۳۵ هزار تن به تولید اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: تا انتهای سال آینده با ادامه این روند به رشد ۳۵ تا ۳۶ درصدی خواهیم رسید و امیدوارم گروه صنعتی بارز بتواند با تلاش خود کام ملت را شیرین کنند.