مدیر مسؤول سایت الف: همه جریانات سیاسی اعم از منتقدان دولت، اصولگراها و اصلاح‌طلبان به مشارکت بیشتر فکر کنند

  4020517086 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر مسؤول سایت الف گفت: خواست ما از تمام جریانات سیاسی، اعم از منتقدان دولت، اصولگراها و اصلاح‌طلبان این است که به نوعی رفتار کنند که فرآیند رقابت‌ها به مشارکت بیشتر مردم بینجامد.

مدیر مسؤول سایت الف: همه جریانات سیاسی اعم از منتقدان دولت، اصولگراها و اصلاح‌طلبان به مشارکت بیشتر فکر کنند

بیژن مقدم مدیر مسؤول سایت الف در گفت‌گو با فارس، با اشاره به آغاز پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این پیش ثبت نام، تجربه اول است. یک آزمون بزرگی در پیش است که شفاف‌تر از دوره‌های قبل می‌تواند پیش برود.

وی افزود: ما در دوره‌های قبل جریاناتی را داشتیم که بعضی مباحث را به گروگان می‌گرفتند و با افکار عمومی بازی می‌کردند و در انتها تصمیم نهایی را اعلام می‌کردند. منظورم جریانهایی که به دنبال تحریم انتخابات یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی هستند.

مدیر مسؤول سایت الف افزود: طبق گفته وزارت کشور اگر کسی پیش ثبت نام را انجام ندهد، نمی تواند در انتخابات شرکت کند؛ تا همین لحظه که بنده آمار ثبت نام را نگاه می‌کردم، استقبال خوبی صورت گرفته است.

مقدم با توصیه به جریانات سیاسی و احزاب در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جریان های سیاسی داخلی اگر نگاهشان به مسائل و امنیت ملی کشور باشد رفتارشان نیز باید متفاوت‌تر از چهار سال قبل باشد.

وی تصریح کرد: بنابر‌این همه جریانات سیاسی باید به مشارکت بیشتر مردم فکر کنند. خواست ما از تمام جریانات سیاسی، اعم از منتقدان دولت، اصولگراها و اصلاح طلبان این است، به نوعی رفتار کنند که فرایند رقابت‌ها به مشارکت بیشتر مردم بیانجامد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: این تلاش برای افزایش مشارکت، مختص جریانات سیاسی نیست بلکه مسولین برگزاری انتخابات، شورای نگهبان و وزارت کشور هم باید همین نگاه را به مسئله انتخاب مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

مقدم یادآور شد: بنابر‌این باید مسوولین نیز در نوع رفتارهایشان تغییر ایجاد کنند و از اعمال سلیقه‌هایی که با روح قانون انطباق ندارد، بپرهیزند.

وی با اشاره به آغار پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه گفت: در مورد گروه‌های سیاسی و کسانی که به تحریم انتخابات فکر می‌کردند به نظر من با این فعالیت پیش ثبت نام که اتفاق افتاد و انجام شد؛ برنامه‌ریزی‌هایشان به هم ریخت. چراکه آنها می‌خواستند با شرط گذاری‌های متعدد شرکت در انتخابات را منوط به تحقق شروطی کنند که عملا در این مرحله چنین امکانی را ندارند.

مدیر مسؤول سایت الف با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیروز تا امروز گفت: اگر صرفا بر حسب عدد قصد تحلیل و پیش بینی داشته باشیم آمار ثبت نام نشان می‌دهد در این دوره افزایش داشته ایم.

 مقدم خاطر نشان کرد: اما الزاماً همیشه عدد بالا، نشانه‌ی خوبی نیست اگر دقت کنید در انتخابات ریاست جمهوری هم در مرحله ثبت نام‌ها افرادی را مشاهده می‌کردیم که صلاحیت‌های ابتدایی کاندیدا شدن را هم نداشتند؛ ولی ثبت نام را انجام می‌دادند و انتظار داشتند صلاحیت آن‌ها بررسی شود.

وی با بیان اینکه مجلس اما با انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است، تصریح کرد: ما در اصل باید مراقب عدد خیلی بالا هم باشیم؛ ممکن است یک جریانی اتفاقاً افراد خودش را تشویق کرده باشد به ثبت نام ابتدایی و بعد، از آن‌ها بخواهد که به شکل تشکیلاتی در یک زمان مشخص با اهداف خاص ، اعلام انصراف کنند که اتفاق خوبی نیست و اثر ضد مشارکتی خواهد داشت.