دستگیری افرادی که در روز تاسوعا، هتک‌حرمت و هنجارشکنی کرده بودند

  4020512066 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان اراک از شناسایی و دستگیری چند نفر از عوامل هتک حرمت و هنجارشکنی در آرامستان اراک در روز تاسوعا خبر داد.

دستگیری افرادی که در روز تاسوعا، هتک‌حرمت و هنجارشکنی کرده بودند

ربیع اله قربانی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اقدامات دستگاه قضائی در برخورد با هتک حرمت‌کنندگان تاسوعای حسینی اظهار داشت: دستگاه قضائی در برخورد با هرگونه هتک حرمت مقدسات و توهین به شعائر دینی قاطع بوده و برخورد با هرگونه هنجارشکنی را وظیفه خود می‌داند و در برخورد با عوامل هنجارشکنی و هتک حرمت شعائر دینی قاطعانه و بدون هیچ مماشاتی برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در ارتباط با اقدام هنجارشکنان روز تاسوعا در آرامستان شهر اراک، بدون فوت وقت، مرجع قضائی ورود کرد و در جلسه با ضابطین و دستگاه‌های امنیتی تقسیم کار لازم انجام گرفت و مقرر شد شناسایی هویت عوامل هتک حرمت تاسوعای حسینی اعم از لیدر و دیگر عوامل این موضوع که برخلاف نظم و امنیت جامعه در روز تاسوعا اقدام به رفتاری غیرمتعارف داشته و با کشف حجاب رفتاری هنجارشکنانه داشتند صورت گرفته و پس از شناسایی و احراز هویت افراد، مراتب به دادستانی اعلام شود.

دادستان اراک تصریح کرد: به محض اعلام هویت افراد، دادستانی رأساً دستور جلب و دستگیری این افراد را متناسب با گزارش ضابطین صادر کرده که براین اساس برخی از این افراد دستگیر شده‌اند و برخی هم تحت تعقیب قرار دارند.

قربانی عنوان کرد: همانطور که ریاست دادگستری کل استان مرکزی در ابتدای وقوع این اتفاق به رسانه‌ها اعلام کرد، دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با هیچ فرد و جریانی در برخورد با عوامل هتک حرمت تاسوعای حسینی و اقدامات هنجارشکنانه در آرامستان اراک ندارد اما برخورد دستگاه قضا برخوردی براساس قانون و عمل به مُرّ قانون است که قطعاً آنچه قانون برای رسیدگی تکلیف کرده، مدنظر خواهد بود.

دادستان عمومی و مرکز استان مرکزی با اشاره به حمله به همسر شهید آمر به معروف گفت: درباره این موضوع پرونده قضائی تشکیل و دستور قضایی لازم برای دستگیری عامل این رفتار صادر شده که از سوی ضابطین دستگیری و جلب عامل این اتفاق درحال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: خود را مدیون و مرهون خون شهدایی می دانیم که صلابت و اقتدار امروز کشورمان را مدیون جان فشانی آنها هستیم، بنابراین اجازه هتک حرمت یا جسارتی به هیچ فردی نخواهیم داد مخصوصاً هتک حرمت خانواده شاهد و ایثارگر که مجری امر الهی امر به معروف بوده‌اند. قطعاً دستگاه قضا از تمام ظرفیت قانونی برای دفاع از آمران به معروف و این همسر و دختر شهید که مورد حمله و برخورد قرار گرفته، استفاده خواهد کرد.