در ستایش اقدام فرهنگی یگان ویژه تهران

محمدرضا احمدی، گروه سیاسی الف،   4020511111 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانباز امر به معروف محسن سلگی در انتهای خرداد امسال در دفاع از دو بانوی بی حجاب در برابر اراذل و اوباش سابقه دار دچار مجروحیت با سلاح سرد و چاقو از ناحیه سر، شانه و زانو شد. در ایام محرم این اقدام شجاعانه و انسانی وی توسط یگان ویژه غرب استان تهران و سرهنگ ذوالقدر سفیر یگان ویژه غرب استان تهران مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است این اقدام یگان ویژه، یگانه و ویژه است و می بایست سرمشقی برای سایر نهادها به ویژه نهادهای انقلابی و فرهنگی مروج حجاب و ارزشهای انقلابی باشد. ویژگی و خاص بودن این حرکت به جنبه ترویجی و فرهنگی آن بازمی گردد؛ آن هم توسط نهادی که در اذهان عمومی یا دست کم بخش بزرگی از آن به عنوان یک نهاد نظامی آن هم واکنش سریع و از حیث فیزیکی و قدرت نظامی خاص تصور و تلقی می شود. بر این اساس، حمایت آنها از یک فرد فرهنگیِ آمر به معروف که سعی در دفاع از دو بانوی بی حجاب در برابر تهاجم دو مرد  اراذل داشته و متحمل ضربات چاقو شده است، حمایتی ویژه است که می تواند سرمشق قرار گرفته یا اقلا انگیزه ای برای فرهنگی ترشدن نوع مواجهه دستگاه های مختلف با آسیب های اجتماعی و هنجارشکنی‌ها از جمله کشف حجاب حتی نوع عامدانه آن باشد.

نکته دیگر حکومت اسلامی وظیفه دارد حتی امنیت بی حجاب را تأمین کند و اقدام محسن سلگی می تواند نمادی از این ذاتیت و خصوصیت تفکیک ناپذیر انقلاب اسلامی و اندیشه رهبران انقلاب در حمایت از همه شهروندان باشد. استثنای این ماجرا کسانی هستند که برای امنیت دیگران و کشور توطئه می کنند یا با خشونت و قانون شکنی آن را مخدوش می کنند. اما قانون شکنان و خصوصا قانون گریزان نیز تا جای ممکن باید مورد اقدام تربیتی و فرهنگی و نرم قرار گیرند تا مانع دین گریزی و حتی تمایل ادراکی و عملیِ آنها به جنگ شناختی دشمنان نظام اسلامی شویم.