بخشنامه‌های دست‌وپاگیر هدفگذاری مناطق آزاد را منحرف کرد

  4020508055

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان این‌که هدفگذاری در مناطق آزاد با بخشنامه‌های دست‌وپاگیر منحرف شده است، گفت:تولید ارزان، مهم‌ترین مزیت مناطق آزاد است.

بخشنامه‌های دست‌وپاگیر هدفگذاری مناطق آزاد را منحرف کرد

به گزارش تسنیم، حجت عبدالملکی با بیان این‌که رونق تولید و توسعه صادرات با هدف برون‌گرایی و تامین منابع ارزی، ماموریت اصلی مناطق آزاد در کشور است، اظهار کرد:  افزایش تولید، توسعه صادرات، پیشرفت فناوری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تامین کالاهای اساسی و عمران و آبادانی مناطق، 6 وظیفه اصلی و ماموریت ویژه مناطق آزاد است.

وی با یادآوری این‌که در گذشته مناطق آزاد متهم بودند به سکوی واردات تبدیل شده‌اند، اما در دوران جدید و در دولت سیزدهم شاهد رشد سریع تراز تجاری مثبت در این مناطق هستیم، افزود: تولید ارزان، ایجاد زیرساخت‌های خوب در سال‌های پس از انقلاب، وجود بازارهای داخلی و منطقه‌ای و همچنین دسترسی به آب‌های بین‌المللی، مهم‌ترین مزیت‌های اقتصادی کشور برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستند.

وی افزود: در مناطق آزادوجود مشوق‌های خوب اقتصادی از جمله معافیت‌های اداری، مالیاتی و گمرکی موجب تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات می شود.

وی یادآور شد:‌ وجود برخی بخشنامه‌ها و قوانین دست و پاگیر، موجب انحراف در هدف‌گذاری صورت گرفته جهت جذب سرمایه‌گذاری، رونق تولید و توسعه صادرات در مناطق آزاد می‌شود.