برای پدری که روز تولدش قهرمانانه پر کشید

  4020502089 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

۵ ساله و ۱۰ ساله‌اند، چشم انتظار پدر تا برای شب تولدش او را شگفت‌زده کنند، برایش استوری‌های غرورآفرین زده‌اند به او افتخار می‌کنند اما بی‌خبر از داغی جانسوز که درست همان روز تولد پدر، قلبشان را نشانه گرفته است.

 خبرگزاری فارس نوشت: یکم مردادماه است و تیغ تیز آفتاب چله تابستان بد می‌سوزاند، پدر همچون همیشه در ماموریت است و به عشق دو دختر دردانه‌ای که در خانه انتظار آمدنش را می‌کشند، هُرم آفتاب سوزان را تحمل می‌کند.

دلش برای لحظه‌ای بغل کردن و روسیدن دردانه‌ها لک می‌زند که صدای گوشی تلفن لحظه حال را به او یادآور می‌شود.

سلام بابا، تولدت مبارک! همین یک جمله کافی است تا قلب پدر که فرسنگ‌ها از دخترش فاصله دارد آتش بگیرد، بی‌خبر از اینکه این آخرین تماس و آخرین کلام است...

چهار نفر از نیروهای پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان در محور خاش-تفتان مشغول انجام وظیفه‌اند که ناگهان عده‌ای کوردل از خدابی‌خبر از گروهک‌های تروریستی معاند به خودرو پلیس حمله می‌کنند.

هر چهار نیروی پلیس به شدت زخمی می‌شوند، سه تن به شهادت می‌رسند و یک نفر در بیمارستان جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند.

رد پای خون در بیابان‌های داغ سیستان بر جای می‌ماند و یادآور استوری دختر شهید در سالروز تولد پدر می‌شود.

شهید مهدی اله پور، اهل شهرستان کوار در استان فارس است، او در تاریخ یکم مردادماه ۱۳۶۲ متولد شد و روز گذشته درست در ظهر روز تولد ۴۰ سالگی‌اش در محور خاش تفتان استان سیستان و بلوچستان بر اثر حمله گروهک تروریستی به همراه سه نفر از همکارانش به نام های رضا اسماعیلی، محمدرضا شیخی و حسن وحیدی از نیروهای کادر پلیس راه به آسمان پر کشید.

چقدر غریبانه در زاد روزت شهد شهادت نوشیدی و ظهر گرما در بیابان‌های سیستان دعوت حق را لبیک گفتی.

راستی پیام‌های تبریک دردانه دخترت را دیدی؟ یا صدایش را از آسمان‌ها شنیدی؟