تصویب بودجه فرهنگی برای بانک‌ها و شرکت‌های دولتی

  4020423037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگی نداشتن ضمانت اجرایی برخی برنامه‌ها بود، گفت: اخیراً براساس ماده پنج تبصره ۹ لایحه شرکت‌های دولتی و بانکی مکلف شدند تا یک درصد از بودجه خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند.

تصویب بودجه فرهنگی برای بانک‌ها و شرکت‌های دولتی

به گزارش فارس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان در دفتر وی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره تأثیر زبان هنر در جامعه، اظهار کرد: با تولید محتوا‌های فرهنگی و هنری با زبان هنر در تبیین مسایل فرهنگی و همچنین بحث عفاف و حجاب تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد فضای امید و نشاط و ترویج ارزش‌های انقلابی و دینی در جامعه افزود: همخوانی و رونمایی از سمفونی خط شکنان همزمان در تالار وحدت تهران با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا به ویژه شهدای خط شکن قم یکی از کار‌های فوق العاده زیبای یک دهه اخیر بود که انجام شد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزاتخانه برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اقدام به برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله برپایی نمایشگاه کتاب، نمایش و برنامه‌های فرهنگی و هنری کرده که رکورد بازدید بیش از هفت میلیون نفر از این نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل باعث عصبانی و مأیوس شدن دشمنان نظام شد.

وی با اشاره به تصویب بودجه فرهنگی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه فرهنگی نداشتن ضمانت اجرایی برخی برنامه‌ها بود که اخیراً براساس ماده پنج تبصره ۹ لایحه شرکت‌های دولتی و بانکی مکلف شدند تا یک درصد از بودجه خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند.

اسماعیلی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد فضای امید و نشاط و ترویج ارزش‌های انقلابی و دینی در جامعه افزود: همخوانی و رونمایی از سمفونی خط شکنان همزمان در تالار وحدت تهران با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا به ویژه شهدای خط شکن قم یکی از کار‌های فوق العاده زیبای یک دهه اخیر بود که انجام شد.

وی از آمادگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید محتوا و بسته‌های مرتبط به برگزاری کنگره‌های شهدا در تمام استان‌ها خبر داد که این کار برای قم و همدان انجام شده است.

بستر برای نقش‌آفرینی جوانان فراهم شود

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون فراز ونشیب‌های زیادی را پشت سرگذاشته است، اظهار کرد: اکنون هم باید با یک تحول زیربنایی و نظارت بیشتر با ریل گذاری و استفاده از نیرو‌های جوان انقلابی و دلسوخته، جهادگونه در عرصه فرهنگ عمل کند.

وی حضور پر رنگ مردم در برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه جشنواره فجر را نشان از روحیه انقلابی و ارزشی آن‌ها دانست و افزود: بستر برای نقش‌آفرینی جوانان فراهم شود و باید با میدان و قدرت دادن به هنرمندان خوش نام، انقلابی، خوش ذوق و صاحب ایده، اندیشه، حرفه و تخصص در تولید محصولات فرهنگی جهادگونه تلاش کرد.

فلاحتی تأثیر آثار هنری و رسانه‌های نوشتاری ـ تصویری در تبلیغ و تبیین فرهنگ و آیین‌های ایرانی ـ اسلامی را بسیار مؤثر دانست و سرود سلام فرمانده را نمونه‌ای بارز از این آثار عنوان کرد و گفت: از مجموع فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راضی هستیم، اما قانع نیستیم و باید با سرعت و دقت تلاش‌های بسیاری در عرصه فرهنگی انجام داد.