پوتین: عضویت در ناتو، امنیت اوکراین را افزایش نمی‌دهد

  4020423001 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که عضویت احتمالی اوکراین در ناتو، برای مسکو تهدید امنیتی ایجاد خواهد کرد و علاوه بر این، امنیت کی‌یف را هم افزایش نمی‌دهد

پوتین: عضویت در ناتو، امنیت اوکراین را افزایش نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه عضویت احتمالی اوکراین، هیچ ضمانت امنیتی برای کی‌یف ایجاد نمی‌کند، گفت که این مساله امنیت روسیه را به خطر خواهد انداخت.

پوتین اظهار داشت: درباره عضویت اوکراین در ناتو، بارها صحبت و تکرار کرده‌ایم که این مساله آشکارا تهدیدهایی را برای امنیت مسکو به‌وجود می‌آورد. در واقع یکی از دلایل عملیات نظامی، خطر ورود اوکراین به ناتو است. اطمینان دارم که این مساله، امنیت اوکراین را افزایش نخواهد داد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که اوکراین حق برخورداری از ضمانت امنیتی را دارد اما نباید برای سایر کشورها تهدید امنیتی ایجاد کند. به گفته پوتین، مسکو با بحث و مذاکره درباره ضمانت‌های امنیتی اوکراین مخالفتی ندارد.

وی تاکید کرد: بارها گفته‌ایم که هر کشوری حق دارد از امنیتش مطمئن باشد و البته، این حق را هم دارد که راهش را برای رسیدن به این هدف انتخاب کند؛ راهی که آن را درست‌ترین روش تشخیص می‌دهد. تنها یک محدودیت وجود دارد؛ انتخاب این روش، با این مساله رابطه مستقیم دارد؛ دستیابی به امنیت یک کشور نباید تهدیدی برای کشور دیگر ایجاد کند.