امیرعبداللهیان: عضویت ایران در شانگهای گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر است

  4020413085

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای گفت: عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر، تقویت سیاست همسایگی و نگاه به آسیاست.

امیرعبداللهیان: عضویت ایران در شانگهای گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر است

به گزارش  تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان درباره عضویت دائم و رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای در توئیتی نوشت: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم دستاورد جدیدی را برای ملت بزرگ ایران به ثبت رساند.

وی افزود: عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر، تقویت سیاست همسایگی و نگاه به آسیاست.

امیرعبداللهیان اصریح کرد: به عنوان نهمین عضو سازمان همکاری شانگهای، برای ارتقاء همکاری‌ها، تحقق اهداف و بهره‌مندی از مزایای کامل آن تلاش می‌کنیم.

وی همچنین نوشت: چندجانبه‌گرایی راهبرد اساسی کشورهای پیشرو در توسعه روابط‌ خارجی و همکاری‌های بین‌المللی است. تلاش مشترک دولت و مجلس در تصویب اسناد متنوع شانگهای موجب امتنان است.

امروز در  بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو عضویت کامل و رسمی ایران اعلام شد.

اعضای این سازمان منطقه‌ای در صحبت‌های خود از الحاق ایران به این سازمان حمایت کرده و تبریک گفتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: ایران به یکی از اعضای رسمی سازمان تبدیل شده است و من از صمیم قلب به جناب آقای ابراهیم رئیسی تبریک می‌گویم. ایران می‌تواند ظرفیت جدیدی را به سازمان اضافه کند و روسیه همواره از عضویت ایران حمایت کرده است.