وزیر علوم: برای اجرای مصوبات قانونی درباره حجاب جدی هستیم

  4020409018 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در وزارت علوم به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب و همچنین اجرای موارد قانونی در این حوزه که برای دانشگاه ها وجود دارد، اهتمام جدی داریم.

وزیر علوم: برای اجرای مصوبات قانونی درباره حجاب جدی هستیم

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص وظایفی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب برای وزارت علوم درنظر گرفته شده، گفت: وزارت علوم به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب و همچنین اجرای موارد قانونی در این حوزه که برای دانشگاه ها وجود دارد اهتمام جدی دارد.

وی همچنین گفت: هر محیطی یک سری قواعد و مقررات خاص خودش را دارد که باید رعایت شود و طبیعی است که در دانشگاهها هم قواعد و مقرراتی وجود دارد و چناچه رعایت نشود ساز و کار قانونی برخورد با رفتارهایی که قانونی نیست هم دیده شده است.

زلفی گل تاکید کرد: خوشبختانه دانشگاهیان ما همیشه به عنوان مرجع و الگو در جامعه مطرح بودند و همین شرایط هم الحمدالله هم الان وجود دارد.

وزیر علوم اظهار داشت: اگر در موارد نادری هم وجود داشته باشد که کسی به قانون بی توجهی کند ان‌شاالله به مرور اصلاح خواهد شد.

مهرماه سال 98 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه‌ای با عنوان «مجموعه تکمیلی اقدامات اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» را برای اجرا به دستگاه‌های مسئول ابلاغ کرد. این شورا در مصوبه خود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مراکز آموزش عالی و پژوهشی را مامور کرده تا از ظرفیت دروس عمومی و معارف اسلامی برای آشنایی دانشجویان با مبانی، اصول و فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کند و همچنین والدین را در نظارت و مراقبت بر رفتار فرزندانشان در محیط دانشگاه و خوابگاهها مشارکت دهد.