نارضایتی نمایندگان مجلس از روند کند نهضت ملی مسکن

گروه اقتصادی الف،   4020406077 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس می گوید مسئولین وزارت شهرسازی شرایط عادی خود را دارند و  آنطور که باید توجهی به بحران مسکن نمی‌کنند.

نارضایتی نمایندگان مجلس از روند کند نهضت ملی مسکن

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر، در گفت‌وگو با الف در خصوص رضایتمندی نمایندگان مجلس از روند نهضت ملی مسکن،گفت: نمایندگان مجلس از روند فعلی این طرح راضی نیستند. در حال حاضر نمایندگان برای پیگیری این امر، در سطح سوال و تذکر اقدام کرده‌اند و اقدامات جدی‌تر مثل استیضاح، نیازمند زمان است. جلسه‌ای هم که قرار بود با حضور وزیر راه و شهر سازی برگزار شود، در این راستا بوده و به دنبال درخواست توضیح از وزیر محترم درباره علت کندی این طرح بودیم.

 به گفته وی آنطور که بنظر می‌رسد شجاعت تصمیم گیری در بعضی جاها وجود ندارد و دربعضی جاها نیز مسائل حل شده و باید تصمیم نهایی گرفته شود و چالش مهمی وجود ندارد.

وی در خصوص نداشتن شجاعت تصمیم گیری وزارت راه و شهر سازی افزود: مانند خیلی موارد دیگر که مسئولین زندگی عادی خود را داشته و توجهی به بحران‌ها نمی کنند، در حوزه مسکن هم خیلی دغدغه ای ندارند، چرا که اگر دغدغه‌ای وجود داشت این مساله را حل می کردند . مساله آن است که وزارت راه و شهر سازی خیلی به صورت جهادی کار نمی کند، تا مشکل و معضلی را بخواهد حل کند.  ما خیلی نمی بینیم که این وزارت خانه احساس بحران کرده و اقدام جهادی در زمینه مسکن انجام دهد.

بیگی‌نژاد در باره قانون جوانی جمعیت و اعطا زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند، گفت:  استان‌هایی که زمین دارند، اعطا می‌کنند. آنهایی هم که ندارند نمی‌دهند. به عبارتی خیلی جدی پیگیری نشده است، آن استان‌هایی که پیگیری کردند و رسانه ای هم شد مانند یزد است. استاندار آن واقعا کاربلد بوده و این اقدامات را انجام داده که به تبع آن اطلاع رسانی هم شده است. 

وی درباره ارائه گزارش وزارت راه وشهر سازی به مجلس در خصوص نهضت ملی مسکن که تکلیف قانونی این وزارت خانه بوده اینگونه گفت: ممکن است عمل کرده باشد به اینصورت که گزارشش را به کمیسیون عمران داده و در صحن علنی قرائت نشده باشد. گزارش مبتنی بر این است که ما تلاش می‌کنیم و یکسری زمین ها را هم آماده کرده‌ایم .من به شخصه گزارش را ندیدم اما چیزی شبیه این باید باشد.