منتجب‌نیا: اهل تحریم انتخابات نیستیم

  4020405086 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان این‌که «اهل تحریم انتخابات نبوده و نیستیم»، گفت: حضور فعال ما و سایر اصلاح‌طلبان در انتخابات مشروط به تصمیم مسئولان است.

منتجب‌نیا: اهل تحریم انتخابات نیستیم

به گزارش ایسنا به نقل از حزب جمهوریت، حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا، دبیرکل این حزب در بخش‌هایی از سخنانش در نشست با اشاره به ضرورت فعالیت احزاب، بر استفاده از فرصت در حاشیه قرار گرفتن نیروهای اصلاح‌طلب و مستقل با استماع مطالبات و خواست های مردم و نظارت و نقد حاکمیت و هشدار دادن به مسئولان پرداخت.

وی همچنین با تأکید بر استقلال احزاب و عدم تکیه بر دولت و مسئولان و پرهیز از دنباله‌روی شخصیت ها و احزاب دیگر، مسئولان استان‌های حزب را به شناسایی، جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای سیاسی به ویژه جوانان و ارائه برنامه‌های مفید و سازنده برای حل مشکلات و بحران های موجود و پیشرفت کشور در آینده موظف کرد.

وی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری، بر «ضرورت فضای باز و آزاد سیاسی که در آن نخبگان کشور بدون دغدغه و بدون نگرانی از رد صلاحیت‌ نامزد شوند»، تاکید کرد و گفت: این امر می‌تواند در کنار برخورد بی‌طرفانه و صرفاً قانونی مجریان و ناظران انتخابات و ایجاد این اطمینان که تنها رأی آن‌ها مؤثر است، اعتماد مردم را جلب نماید و منجر به حضور گسترده ملت پای صندوق‌های رأی شود و حماسه‌هایی مانند دوم خرداد سال ۷۶ و دوره‌های مختلف زمان حضرت امام(ره) تکرار شود.

دبیرکل حزب جمهوریت با اشاره به خاطره‌ای از رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: انتظار ما و ملت آن است که همان سعه صدر، تحمل، کرامت و بی‌طرفی مسئولان تکرار شود تا «مقلب القلوب» حماسه دیگری شبیه دوم خرداد ایجاد کند. در غیر این صورت با توصیه مسئولان و حتی فتوا و حکم مراجع تقلید این آرزو محقق نخواهد شد؛ لذا شما دبیران استان ها ضمن شناسایی نیروهای لایق و کارآمد، اوضاع سیاسی کشور را نظارت و رصد کنید. البته ما در هر حال اهل تحریم انتخابات نبوده و نیستیم ولکن حضور فعال ما و سایر اصلاح طلبان مشروط به تصمصم مسئولان بر باز کردن فضای سیاسی و تضمین اجرای عدالت و بی‌طرفی کامل است.