کشورهای عربی یک چهارم صادرات نظامی رژیم اسرائیل را خریداری می‌کنند

  4020324124

وزارت جنگ رژیم اسرائیل با بیان اینکه کشورهای عربی یک چهارم صادرات نظامی تل آویو را خریداری می‌کنند، مدعی شد که صادرات نظامی این رژیم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان خود یعنی ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

کشورهای عربی یک چهارم صادرات نظامی رژیم اسرائیل را خریداری می‌کنند

به گزارش ایسنا، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هر چهار معامله با کشورهای عربی، یکی مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین است و «موشک‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی» ۱۹ درصد کل صادرات را تشکیل می‌دهند.

بر اساس داده‌های این وزارتخانه، صادرات اسرائیل طی 9 سال گذشته دو برابر شده است و داده‌های مربوط به مناطق صادراتی نشان می‌دهد که صادرات به کشورهای عربی که توافق‌نامه‌های عادی‌سازی را امضا کرده‌اند، یک جهش فوق العاده را نشان می‌دهد.

وزارت جنگ رژیم اسرائیل افزود: درآمد صادراتی به این کشورها در سال 2021 به 853 میلیون دلار رسیده است و در مقایسه با 2.96 میلیارد دلار در سال 2022، که از 9 درصد صادرات به 24 درصد افزایش یافته است.

«ایال زامیر» مدیر کل این وزارتخانه گفت: بی‌ثباتی جهانی تقاضا برای سامانه‌های هوایی، پهپادها و موشک‌های اسرائیل را افزایش می‌دهد و ما دائماً برای حفظ و ارتقای توانایی‌های خود تلاش می‌کنیم.

امروز چهارشنبه قرار است پارلمان آلمان خرید سامانه دفاع هوایی «پیکان-3» اسرائیل را در قراردادی به ارزش حدود 4.3 میلیارد دلار تصویب کند.