خطری بیماران و کادر درمان بیمارستان امام رضا(ع) را تهدید نمی‌کند

  4020320004

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور کارشناسان سازمان انرژی اتمی در استان، گفت: خطری بیماران و کادر درمان بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه را تهدید نمی‌کند.

خطری بیماران و کادر درمان بیمارستان امام رضا(ع) را تهدید نمی‌کند

عبدالرضا مصری در گفتگو با مهر با اشاره به سرقت از بخش رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع)، اظهار کرد: افرادی که این سرقت را انجام داده‌اند در حقیقت یک جنایت را رقم زده‌اند زیرا می‌دانستند که وجود سرب‌ها در دیواره اتاق رادیوتراپی به چه علتی است.

وی افزود: پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها سریعاً پیگیری موضوع از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

نماینده مردم کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با هماهنگی با سازمان انرژی اتمی سریعاً تیمی از کارشناسان این سازمان به همراه تجهیزات لازم برای بررسی موضوع در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه حضور یافتند.

مصری بیان کرد: پس از سه روز بررسی کارشناسان و پرتودهی با استفاده از تجهیزات ویژه مشخص شد میزان نشست اشعه از در محیط اطراف و داخل بخش رادیوتراپی بسیار ناچیز بوده که خوشبختانه نگرانی مردم و کادر درمان را بر طرف کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان انرژی اتمی میزان اشعه حدود چهار میلی سیورت بوده که خطرساز نیست و جای نگرانی به هیچ وجه وجود ندارد.

نماینده مردم کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دستگاه قضائی انتظار داریم با قاطعیت و جدیت با سارقان و مسببان این موضوع برخورد لازم و کافی را انجام دهد.