افزایش حریق خودرو با گرمای هوا/ لزوم جدی گرفتن نکات ایمنی

  4020314008

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان نسبت به بالا رفتن آمار حریق خودرو در پی افزایش شدید دمای هوا طی چند روز اخیر هشدار داد.

افزایش حریق خودرو با گرمای هوا/ لزوم جدی گرفتن نکات ایمنی

موسی‌الرضا صفری شامگاه شنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی چند روز اخیر شاهد افزایش محسوس دما در شمال کشور و به تبع آن در استان گلستان هستیم.

وی با بیان اینکه با شروع فصل گرم سال و افزایش شدید دما شاهد بالا رفتن آمار آتش سوزی خودروها هستیم، ادامه داد: عدم رعایت نکات ایمنی و بی‌توجهی به چندین توصیه ساده سبب وارد شدن خسارت مالی و اغلب جانی به برخی شهروندان می‌شود که جبران ناپذیر است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان قرار دادن عینک روی داشبورد و بطری آب در درون خودرو و در معرض آفتاب شدید را یکی از موارد مهم برای شروع حریق عنوان کرد و گفت: زمانی که عینک و بطری آب بر روی صندلی اتومبیل، کاغذ و لباس قرار می‌گیرد، می‌توانند همانند یک ذره بین عمل کرده و با متمرکز کردن نور آفتاب بر یک نقطه هر آنچه در پیرامون خود دارد را شعله ور می‌کند.

وی قرار دادن گوشی‌های تلفن همراه، تبلت، پاوربانک و یا هر نوع تجهیزاتی که دارای باطری بوده در معرض آفتاب و یا درون هوای گرم داخل خودرو را از دیگر عوامل بروز آتش سوزی خودروها دانست و اضافه کرد: قرار گرفتن این نوع تجهیزات در معرض آفتاب می‌تواند باعث خرابی قطعات دستگاه موبایل شده و هم باعث بالا رفتن دما باطری و در نهایت آتش سوزی و یا انفجار در داخل خودرو می‌شود.

صفری برخی تجهیزات داخلی خودرو از قبیل صندلی‌ها را سریع الاشتعال برشمرد و تصریح کرد: در صورت عدم رعایت این نکات ایمنی، رخداد حوادث تلخ دور از انتظار نیست و ممکن است در کمترین زمان خودروی شما به آتش کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت و عمل به نکات ایمنی مقابله با آتش سوزی، می‌تواند هنگام بروز هر حادثه‌ای تا حد بسیار زیادی از آسیب‌های مالی و جانی ناشی از آتش بکاهد، تصریح کرد: در صورت مشاهده زبانه‌های آتش اولین و مهم‌ترین کار این است که با موبایل یا تلفن ثابت به شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی زنگ‌زده و مراتب را گزارش کنید.