انتقاد شیخ الازهر از رژیم صهیونیستی

  4020309106

شیخ الازهر اعلام کرد، این نهاد همه جاه طلبی های صهیونیست ها را که هدفشان تغییر واقعیت زمانی و مکانی حرم قدسی و مسجد مبارک الاقصی است، رد می کند.

انتقاد شیخ الازهر از رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، احمد الطیب، شیخ الازهر گفت: حرم مسجدالاقصی یک محیط کاملاً اسلامی است و ما هیچ گونه تقسیم زمانی و مکانی را نمی پذیریم و صحبت از این تقسیم بندی بیهوده، جعل و ادامه رفتار صهیونیست ها مبنی بر جعل حقایق، غصب حقوق و  سرزمین ها و تلاش برای تغییر واقعیت تاریخی قدس و نشانه های اسلامی و مسیحی آن است.

وی در جریان استقبال از محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، الازهر به افشای جنایات رژیم صهیونیستی در حق برادران فلسطینی خود برخاسته است و همچنان به این رژیم غاصب پیام می دهد که الازهر به افشای جنایات شما ادامه خواهد داد و رنج مردم فلسطین را بیان خواهد کرد و تا زمان نابودی اشغالگر که برخلاف تمام قوانین الهی، دینی و اخلاقی حرکت می کند، به بیداری وجدان جهانی ادامه خواهد داد.

الطیب نسبت به سکوت جهان و اعراب در قبال مساله فلسطین ابراز تاسف کرد و گفت زمانش فرا رسیده که وجدان ها بیدار شود و با رژیم جنایتکار صهیونیستی به مقابله برخیزد.

وی تاکید کرد: الازهر به حمایت از مردم فلسطین با همه ابزارها و امکانات موجود ادامه می‌دهد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین هم از این حمایت الازهر از ملت فلسطین قدردانی کرد و گفت، بر اهمیت صدای الازهر واقف است که کمک می کند جهان صدای فلسطینی ها را بشنود.