تشکیل ۴ ستاد و ۱۰۰ میز کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

  4020225118

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل ۴ ستاد و ۱۰۰ میز کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه در نشست تقدیر از فعالان دور اول طرح حامیم که با حضور وزیر کشور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استانداران برگزار شد ضمن تقدیر از استانداران در حمایت از طرح حامیم گفت: برگزاری این طرح که موجب اتصال حلقه میانی و بالایی حکمرانی است، نقش مهمی در بهبود حکمرانی فرهنگی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت شبکه سازی نخبگان فرهنگی کشور گفت: همین الان استادان دانشگاه زیادی در دانشگاه علامه طباطبایی روی مفاهیم قرآن کریم و حکمرانی آن کار و تحقیق کرده‌اند ولی این تحقیقات و افراد بهم متصل و شبکه سازی نشده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این مدت در شورای عالی انقلاب فرهنگی ۴ ستاد علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی و خانواده و زنان را تشکیل دادیم و میزهای کارشناسی زیر نظر این ستادها تشکیل داده‌ایم. همچنین در این مدت اکثر رصدخانه‌های فرهنگی اجتماعی کشور را دعوت کرده‌ایم از نظرها، آمارها و داده‌های این رصدخانه‌ها مطلع شده‌ایم‌. بر اساس این آمار به تشکیل ۱۰۰ میز کارشناسی برای ۴ ستاد یادشده رسیده‌ایم‌.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از رصد، راهبردی و راهبری و راه سنجی سیاست‌ها را مد نظر دارد تا راهبری دستگاه ها و نظارت و اثرسنجی سیاست‌ها را بررسی کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تافته جدابافته نیست افزود: الگوی مشارکت نخبگانی در راهبردها و راهبری و نظارت میزها به کل کشور کمک می‌کند.

خسروپناه از ائمه جمعه حاضر در نشست خواست در انتقال اسناد مصوب شورای عالی به مردم و برای عملیاتی کردن آن کمک کنند.