واکنش آمریکا به آتش‌بس در غزه

  4020224029

سخنگوی کاخ سفید ضمن استقبال از آتش‌بس در غزه و قدردانی از مصر و قطر به علت وساطت، مدعی شد که آمریکا به منظور دستیابی به آتش‌بس با شرکای منطقه‌ای همکاری کرده است.

واکنش آمریکا به آتش‌بس در غزه

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، آمریکا از اعلام آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در غزه استقبال و از رئیس‌جمهور مصر و امیر قطر به دلیل تلاش‌های دیپلماتیک و میانجیگری در این توافق قدردانی و تمجید کرد.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید شنبه شب در نشست خبری در واشنگتن گفت: مقامات ایالات متحده از نزدیک با شرکای منطقه‌ای برای یافتن این راه‌حل برای خصومت‌ها به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر و بازگرداندن آرامش به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، همکاری کردند.

این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی است که واشنگتن بارها حمایت خود را از تل آویو در جنایت علیه فلسطینیان اعلام و از محکومیت رژیم اشغالگر در مجامع بین المللی جلوگیری کرده است.

گفتنی است که توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه با وساطت مصر از شنبه شب اجرایی شد و به تبادل آتش بین دو طرف که به مدت ۵ روز ادامه داشت و به شهادت ۳۳ فلسطینی و زخمی شدن ۱۹۰ نفر منجر شد، پایان داد. این توافق شامل آتش‌بس کامل و توقف کشتار غیرنظامیان و تخریب منازل مسکونی خواهد بود.