حمایت مشاور امنیت ملی آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی

  4020221043

مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود بر "حمایت جدی" واشنگتن از امنیت رژیم صهیونیستی و نیز "حق آن در دفاع از خود" تاکید کرد.

حمایت مشاور امنیت ملی آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگوی تلفنی با تساهی هنگبی، همتای اسرائیلی خود به بررسی تحولات اخیر در غزه و پاسخ مقاومت فلسطین به حملات رژیم صهیونیستی پرداخت.

سالیوان در این گفتگو بر حمایت جدی دولت آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و نیز "حق آن در دفاع از مردمش در برابر حملات راکتی فلسطین" تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه نیز با اشاره به تلاش‌های منطقه‌ای مستمر جهت میانجیگری برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس، بر لزوم آرام کردن تنش‌ها و جلوگیری از تلفات بیشتر تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی چهارشنبه برای دومین روز پیاپی اهدافی متعلق به جنبش جهاد اسلامی در غزه را هدف قرار داد و در مقابل گروه‌های فلسطینی صدها راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن آژیرهای خطر تا نزدیکی شهر تل‌آویو به صدا درآمدند.

پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در گفتگوهای تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عملیات نظامی این رژیم در غزه پرداخت و بر حمایت مستمر خود از "حق اسرائیل" برای دفاع از مردمش در برابر حملات راکتی تاکید کرد و بار دیگر حمایت همیشگی واشنگتن از امنیت این رژیم را یادآور شد و به کاهش تنش برای رسیدن به یک آرامش دائمی تشویق کرد.

این رایزنی‌های آمریکایی-اسرائیلی با وجود تشدید تنش میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انجام شدند.