حدادعادل: کتب علوم انسانی اسلامی باید توسط حوزه‌های علمیه تألیف شود

  4020219001 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای تحول علوم انسانی اسلامی، تحقیق در مبانی و اصول این علوم را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: باید کتاب‌هایی توسط حوزه علمیه تالیف شود تا در دانشگاه‌ها توسط اساتید تدریس شود.

حدادعادل: کتب علوم انسانی اسلامی باید توسط حوزه‌های علمیه تألیف شود

به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل شب گذشته در دومین جلسه ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی که با حضور آیت الله علیرضا اعرافی در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در غرب اعتقاد دارند فیلسوفان جانشینان پیامبران شده‌اند، اظهار کرد: اقدام تحول علوم انسانی، کار ظریف، عمیق، پیچیده و زمان‌بری است.

رییس شورای تحول علوم انسانی اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این موضوع از حساسیت‌های بسیاری برخوردار است و با اشاره به اینکه تحول علوم انسانی دارای سه ضلع شورای انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و حوزه علمیه است، عنوان کرد: این سه ضلع باید هماهنگ با یکدیگر اقدام کنند و وظایف مشخصی را بر عهده گیرند.

وی با بیان اینکه اقدام روی زمین مانده امروز، تحقیق در مبانی و اصول علوم انسانی اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه می‌تواند تقویت گروه‌های تخصصی حوزوی و دانشگاهی را نیز دنبال کند.

حدادعادل با اشاره به اینکه پدید آمدن گروه‌های تخصصی حوزوی یکی از برکت‌های سالیان اخیر است، تصریح کرد: این گروه‌ها باید به صورت کمی و کیفی تقویت شوند.

وی ادامه داد: کتاب‌هایی مطابق سرفصل‌های مشخص می‌تواند توسط حوزه علمیه تالیف شود تا در دانشگاه‌ها توسط اساتید تدریس شوند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه مبانی جامعه شناسی اسلامی باید تبیین شود، یادآور شد: همچنین در حوزه روانشناسی نیز باید نگاه‌های جدیدی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شورای عالی تحول علوم انسانی در شرایط فعلی دارای اشکال مدیریتی و ساختاری است، چرا که چنین موضوعی اقدام شورایی نیست، بلکه نیازمند سازمان و بودجه مشخص است.