وزیر ارتباطات: کسی حق دسترسی به حریم خصوصی مردم در فضای مجازی را ندارد

  4020206082 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عیسی زارع پور تاکید کرد: احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در فضای مجازی را ندارد آکه مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است و وزارت ارتباطات طبق ضوابطی که وضع کرده کاملا بر حفظ حریم خصوصی مردم نظارت دارد.

وزیر ارتباطات: کسی حق دسترسی به حریم خصوصی مردم در فضای مجازی را ندارد

به گزارش برنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فتوای مقام معظم رهبری و قانون هر دو تصریح می کند که اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم خصوصی محسوب شده و احدی حق دسترسی به آن را ندارد که مشمول اصل 25 قانون اساسی است و وزارت ارتباطات طبق ضوابطی که وضع کرده کاملا بر حفظ حریم خصوصی مردم نظارت دارد.

وزیر ارتباطات، بیان داشت: دیروز به شکل رسمی اتصال پیامرسان های ایرانی را داشتیم که در فاز اول چهار پیامرسان بله، ایتا، گپ و آیگپ به این طرح پیوستند و مردم عزیزمان از این پس برای ارتباط با یکیدیگر نیاز به نصب انواع پیامرسان‌ها را ندارند، در فاز اول ارسال پیام و فایل پیشبینی شده که در قدم‌های بعدی امکان تشکیل گروه بین پیامرسان‌های مختلف و تماس صوتی و تصویری هم فراهم می‌شود.

 وی مطرح کرد: شائبه ای مطرح شد که اتصال پیام رسان ها به یکدیگر به حریم خصوصی و رقابت در پیام رسان ها ضربه می زند.  این کار جهت گیری کلی در فضای بازار دیجیتال جهانی است و باعث افزایش رقابت می شود چون امکانات آن ها باهم متفاوت است . دنیا دارد به این سمت حرکت می‌کند. 

 
 
زارع پور خاطرنشان کرد: قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا با روح رفع انحصار، تمام پیام رسان های اروپایی را از اول ژانویه ۲۰۲۴ موظف به ارائه اتصال متقابل پیام رسان ها کرده است.