تولد نوزاد عجول ساروی در آمبولانس

  4020128081

ساری- ایرنا- سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نوزاد خانواده ساروی در داخل آمبولانس اورژانس ۱۱۵ متولد شد.

زکریا اشکپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خبر شروع دردهای زایمانی مادر باردار در ساعت پنج و ۵۲ دقیقه صبح امروز به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اطلاع داده شد.
وی خاطر نشان کرد: درخواست کمک از اورژانس در منطقه گرماب ساری اعلام شد و بلافاصله تیم پایگاه اورژانس کلاج خوسه به محل ماموریت اعزام شد.
سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تیم اورژانس پس از ورود به صحنه و کنترل علایم حیاتی مادر، او را جهت انتقال به مرکز درمانی به داخل آمبولانس منتقل کردند.

این مقام مسوول ادامه: در راه انتقال، تشدید دردهای زایمانی خبر از زایمان قریب الوقوع می‌داد که با لطف خداوند و کمک کارشناسان اورژانس، نوزاد در داخل آمبولانس متولد شد و سایر اقدامات از جمله آزاد سازی بند ناف از دور گردن نوزاد و کلامپ و بریدن بند ناف، پوآر دهان نوزاد و فراهم کردن محیط گرم و اکسیژن تراپی نوزاد انجام شد، با توجه نیاز به مراقبت مادر و نوزاد درخواست آمبولانس کمکی شد که آمبولانس پایگاه راهبند اعزام شد.
اشکپور گفت: در نهایت مادر و نوزاد در شرایط مطلوب و با حال خوب به مرکز درمانی امام خمینی (ره) ساری منتقل شدند.

لازم به ذکر است که این نوزاد دختر، فرزند دوم مادر ۳۱ ساله بود.