پاپ فرانسیس خواستار صلح در اوکراین و خاورمیانه شد

  4020120094

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیام خود به مناسبت عید پاک خواهان پایان جنگ اوکراین شد و فلسطین و رژیم صهیونیستی را به گفت‌وگو دعوت کرد. او همچنین از گسترش ناعدالتی در جهان سخن گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک که به تازگی از بیمارستان مرخص شده و جمعه به دلیل سرماخوردگی نتوانست در یک مراسم مذهبی شرکت کند، امروز در سخنرانی عید پاک از خداوند خواست تا «مردم اوکراین را در مسیرشان به سمت صلح» یاری رسانده و «نور عید پاک را بر مردم روسیه» بتاباند.

او گفت: «از خدا می‌خواهم مجروحان و تمامی کسانی را که عزیزانشان را در این جنگ از دست داده‌اند، تسلی بخشیده و کاری کند که زندانیان سالم و سلامت نزد خانواده‌هایشان بازگردند. امیدوارم قلوب جامعه جهانی باز شده و همه تلاش کنند تا این جنگ و تمامی مناقشات و خونریزی‌های جهان پایان یابد.»

پاپ فرانسیس همچنین طبق روال هر ساله سخنرانی‌های خود در عید پاک، خواستار صلح در خاورمیانه شد و گفت: «خدایا، در این روز بیت‌المقدس را به تو می‌سپاریم، جایی که نخستین بار شاهد رستاخیز تو بود. بسیار نگران حملات روزهای اخیر هستم که روند گفت‌وگوهای ضروری میان اسرائیل و فلسطین را مختل می‌کند، گفت‌وگوهایی که لازمه برقراری صلح در این شهر مقدس و تمامی منطقه هستند.»

همچنین وب‌سایت روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست گزارش داد، پاپ فرانسیس شنبه در مراسم پیش از عید پاک در میان ۸۰۰۰ هزار شرکت‌کننده «بی‌عدالتی گسترده» و «بادهای بسیار سرد جنگ» را که در جهان شیوع پیدا کرده، محکوم کرد.

او گفت که این عید به مردم امید داده و آن‌ها را تشویق می‌کند.

پاپ فرانسیس گفت: «عید پاک به ما انگیزه می‌دهد تا به پیش رفته و شکست را پشت سر بگذاریم، تا با اطمینان به آینده نگاه کنیم زیرا مسیح(ع) برخاسته و روند تاریخ را تغییر داده است.»

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: «مناقشات، روابط را از بین برده، در جامعه نوعی بی‌تفاوتی گسترده شده، بی‌عدالتی گسترش یافته و بادهای بسیار سرد جنگ می‌وزند.»